Forum: SDL RSS
"SDL ile Oyun Programlama" dersleri etkinleştirildi
acehreli (Moderatör) #1
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4396 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: "SDL ile Oyun Programlama" dersleri etkinleştirildi
Erdem ikinci bölümü de hazırlamış:

  http://ddili.org/ders/sdl/index.html

Çok teşekkürler Erdem! :)

Ali
erdem (Moderatör) #2
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 901 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Rica ederim :)
Kadir Can #3
Üye Haz 2010 tarihinden beri · 413 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Teşekkürler erdem. :)
DEĞİŞTİRME:
Yalnız vektörlerin çıkarılmasındaki örnekte bir sorun var.Düşman robotun koordinatları (4,3) olarak belirtilmiş.Halbuki çizimde (3,4) yazılmış.
Bu mesaj Kadir Can tarafından değiştirildi; zaman: 2011-06-16, 07:33.
erdem (Moderatör) #4
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 901 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Teşekkürler! :)

Düzelttim bile:

http://code.google.com/p/ddili/source/detail?r=227
acehreli (Moderatör) #5
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4396 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Sitede de düzeldi.

Ali
erdem (Moderatör) #6
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 901 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Teşekkürler :)
erdem (Moderatör) #7
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 901 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
İkinci ders oyunlarda hareket ile aklıma gelen bir kaç soru. Yapmak isteyen deneyebilir. Aslında çözümler tamamen D ile alakalı.

Şu anki durumuyla top sadece 45°'lik bir açıyla duvarla çarpıyor. Bu da oyuncunun hemen sıkılmasına neden olabilir. Bu yüzden oyunun oynanabilirliği için aklıma gelen geliştirmeler, fikirler. Sadece bazılarını denedim :)

Bunların hepsi ayrı ayrı yapılabilir.

  • Maryonun sıçrama hareketini yapın. Bu sefer aşağı doğru bir yerçekimi  de olduğunu hesaba katarak oyunun başında Maryo aşağıdan yukarıya sıçrasın.

  • Top her duvara çarpışta hızı bir miktar artsın.

  • Top duvara her çarptığında hızı ve dolayısıyla açısı rastgele değişsin. Bunu yapmak için örneğin top ilk durumda aşağı doğru (2,2) hızıyla hareket ediyor. Rastgele değişimi yapabilmek için belirli bir aralıkta yansıtmadan önce değiştirmeniz gerekiyor. Bu arada vektörün x ve y işaretlerinin de aynı kalması gerekiyor.

Bunun bir sürü çözümü olabilir ama benim ilk aklıma gelen şunun gibi bir şeydi:
Vector2 rastgeleDeğiştir(Vector2 v, float max)
{
    /*    ...    */
}
acehreli (Moderatör) #8
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4396 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Çok teşekkürler! :) Kitabını yazmakla kalmamışsın, dürtüklüyorsun da... :)

Ali
erdem (Moderatör) #9
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 901 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Aslında kitap değil basit bir ders desek :) Öyle düşünüyorsanız .. ;-)
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Forum: SDL RSS
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-05-27, 12:26:02 (UTC -07:00)