Forum: Diğer Konular RSS
SFML oyun kütüphanesi
erdem (Moderatör) #1
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 978 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: SFML oyun kütüphanesi
Stackoverflow sitesinde SFML isimli bir oyun kütüphanesinden bahsedildiğini duymuştum. Bugün biraz denemeye fırsatım oldu. Ayrıca D ilintileri de kullanabiliyorsunuz. İsmi de SFMLD.

http://www.sfml-dev.org/index.php

Sitesi burası ancak D ilintilerini indirdiğimde çok bariz programlama hataları ile dolu olduğunu gördüm. Örneğin opEquals işlevini int döndürecek şekilde tasarlamışlar :) Bunların birazını elle düzelttim ama daha sonra projenin github'a taşındığını ve orada bu hataların giderildiğini gördüm.

https://github.com/LaurentGomila/SFML

Denemek isterseniz bu adresten download linkine tıklayarak indirin. Derlemek için cmake programına ihtiyacınız olacak. cmake'i kurmak ve diğer bağımlılıklar için şu komutları verin.

$ sudo apt-get install cmake
$ sudo apt-get build-dep libsfml


zip ya da tar dosyasını açtığınız zaman projenin ana dizininde CMakeLists.txt isimli bir dosya göreceksiniz. D'de *.so uzantılı dosyaları kullanamadığımız için oluşan kütüphane dosyalarının statik olması *.a uzantılı gerekiyor. Bunun için bu dosyadaki aşağıdaki satırı FALSE olarak değiştirmeniz gerekiyor.

set(BUILD_SHARED_LIBS FALSE CACHE BOOL "

Daha sonra derlemek için

$ cmake CMakeLists.txt

komutunu vermeniz yeterli. D ilintilerinin çalışıp çalışmadığını henüz deneyemedim ama en azından *.a uzantılı dosyalar oluştu :)
qyn_ #2
Kullanıcı başlığı: qyn
Üye Nis 2010 tarihinden beri · 32 mesaj · Konum: öğrenci
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Güzel oldu bunu söyledigin Erdem .Birde Yage3D var D için  http://www.yage3d.net/ fakat henüz incelemedim.
MtHan #3
Kullanıcı başlığı: Pythonic
Üye Haz 2010 tarihinden beri · 7 mesaj · Konum: Ankara
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Python bağlayıcısıda varmış bi bakayım :D
print "Merhaba!"
erdem (Moderatör) #4
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 978 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Evet ama sanırım yage3d D1 sürümü kullanıyormuş. Bir de aktif olarak gelişimi devam etmiyor galiba.

Bir de 3D deyince aklıma geldi :) Bir 3D oyun motoru (profesyonel motorları kasdediyorum) aslında yüzlerce programcı tarafından 3-5 yılda oluşturuluyor. Bu yüzden bir ya da birkaç kişinin altından kalkabileceği bir proje değil. Ama 2D oyunları bir ya da iki kişi geliştirebiliyor.

[Resim: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/80/Angry_Birds_promo_cover.png]

Bir de bu profesyonel oyun geliştirici şirketlerde çalışan mühendis amcalar milyonlarca dolar  ve emek harcayarak geliştirdikleri 3D oyunlar karşısında, Angry Birds'ün böyle bir başarı kazanması karşısında 'millet bir kaç kuşun cici bicisine kandı' diyorlarmış  :-D

Bu arada Angry Birds bildiğiniz üzere tüm platformlarda 140 milyon sattı. Fiyatı da öyle yüksek değil..

SFML'ye devam edersek daha sonra örnekleri çalıştırabilmek için bu oluşan paylaşımlı kütüphanelerin erişilebilir olması gerekiyor. Ben örneğin ev dizininde bir klasör oluşturup o dizini kütüphane arama dizinine eklemeyi tercih ediyorum. Daha sonra oluşan lib klasörünü ev dizine kopyalamak yeterli.

$ sudo ldconfig /home/kullanici/lib/
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-11-19, 04:16:21 (UTC -08:00)