Forum: SDL RSS
SDL ilinti çalışmaları
Sayfa:  önceki  1  2 
erdem (Moderatör) #16
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 902 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 3978
acehreli:
Ama bunlardan herhalde bir 20 kadar var :-p

Bu işi kolaylaştırmak için şöyle bir proje var:

  http://dsource.org/projects/bcd

D2 ile ne kadar uyumlu olduğunu bilmiyorum. Yine de işe yarayabilir.

Aslında 20 kadar *.o uzantılı dosya oluştu demek istemiştim. Ama bu da faydalı bir program. Sanırım libxml2 kütüphanesini de bağımlılık olarak istiyormuş. Tahminim D1 için ama ben gene bir kaç SDL başlığını çevirmeyi deneyeyim.

acehreli:
.o'lara da kaynak dosya deyince işler karışabilir diye ben "program parçası" demeyi seçmiştim.

Evet haklısınız. Bazen aklıma Türkçe karşılıkları gelmiyor :)

Bu arada dediklerinizin hepsini denedim. Benim açımdan çok faydalı bir başlık olmuş oldu  ;-)
Avatar
Salih Dinçer #17
Üye Ock 2012 tarihinden beri · 1890 mesaj · Konum: İstanbul
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Belki de bu başlığın ismini "SDL ilinti çalışmaları" çalışmaları şeklinde değiştirebiliriz?

Ben de elimden geldiğince, bu kütüphanenin kullanımını arttırmak için çaba sarf etmeye başladım. Gerçi SDL2 üzerine yoğunlaşmak istiyorum ama ilk sürümleri tam anlamadan zıplamak olmaz. Mesela ilintilerde ilk dikkat çeken SDL_Surface yapısı geliyor. Bakınız bu yapı (içinde 3 yapı daha var!) aslına ne büyük bir yapıymış:
struct SDL_Surface {
  uint flags;
  SDL_PixelFormat *format;//struct SDL_PixelFormat {
  int w, h;               //  ubyte BitsPerPixel;
  ushort pitch;           //  ubyte BytesPerPixel;
  void *pixels;           //  ubyte Rloss, Gloss, Bloss, Aloss;
                          //  ubyte Rshift, Gshift, Bshift, Ashift;
                          //  uint  Rmask, Gmask, Bmask, Amask;
                          //  SDL_Palette *palette;<- struct SDL_Palette {
                          //  uint  colorkey;           int ncolors; // Number of colors
                          //  ubyte alpha;              SDL_Color *colors<- struct SDL_Color {
                          //}                         }                       ubyte r; // Red intensity
                          //                                                  ubyte g; // Green intensity
                          //                                                  ubyte b; // Blue intensity
                          //                                                  ubyte unused;
                          //                                                }
  /* clipping information */
  SDL_Rect clip_rect;                     /* Read-only */
  /* Reference count -- used when freeing surface */
  int refcount;                           /* Read-mostly */
 
  /* This structure also contains private fields not shown here */
}
Bilgi paylaştıkça bir bakmışız; kar topu olmuş ve çığ gibi üzerimize geliyor...:)
Avatar
Salih Dinçer #18
Üye Ock 2012 tarihinden beri · 1890 mesaj · Konum: İstanbul
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Belki de 4, çünkü SDL_Rect yapısı da var:
SDL_Rect

Name

SDL_Rect -- Defines a rectangular area

Structure Definition
typedef struct{
  Sint16 x, y;
  Uint16 w, h;
} SDL_Rect;
Structure Data

x, y    Position of the upper-left corner of the rectangle
w, h    The width and height of the rectangle
Biz bunu BlitSurface() işlevi ile kullanıyoruz ama erişilemediği için ayrı bir tane oluşturuluyor. Maskeleme(w, h) ve taşıma (x, y) işlemleri için biçilmiş kaftan.
Bilgi paylaştıkça bir bakmışız; kar topu olmuş ve çığ gibi üzerimize geliyor...:)
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Sayfa:  önceki  1  2 
Forum: SDL RSS
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-07-23, 11:48:53 (UTC -07:00)