Forum: Projeler Genel RSS
D projeleri(miz)
Sayfa:  önceki  1  2  3  4  5  sonraki 
erdem (Moderatör) #31
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 902 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 459
erdem:
Burda D ve SDL arasındaki bağlantı için D-porting isimli bir kütüphane kullanmışlar.

Bu D-porting kütüphanesinin gerçekten kullanışlı olup olamayacağını denemek için kullanmaya çalıştım. Ama basit bir sdl programında bile şu hata mesajlarını veriyor:

SDL_version_.d(66): Error: identifier 'bit' is not defined
SDL_version_.d(66): Error: bit is used as a type

Hata veren satır da burası.

bit SDL_VERSION_ATLEAST(Uint8 X, Uint8 Y, Uint8 Z)
{
    return (SDL_COMPILEDVERSION >= SDL_VERSIONNUM(X, Y, Z));
}

Burada anladığım kadarıyla geliştirici bit isimli bir tür kullanmış ama tanımlamayı mı unutmuş? Daha bunun gibi bir kaç tane daha aynı hata mesajından alıyorum. Bu soruyu emaille bu kütüphaneyi geliştiren kişiye de sordum.. Bakalım cevap verecekmi.
canalpay (Moderatör) #32
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
erdem:
Burda son bir kere daha forum üyelerine soruyorum. Emin misiniz? :)
Ben siz sormadan önce bir şeyler yazmıştım ama kimse fark etmemiş anlaşılan. Aslında başka mesajlarda yazmıştım ama hiç yanıt yoktu, aklıma daha kötüsü geliyor...
acehreli:
1) Projenin kaynak kodu Türkçe mi olsun İngilizce mi? İkisinin de ayrı avantajları var.
Türkçe olmalı. Sadece bizi(beni :-) ) eğitecek bir proje aramıyor muyuz. İngilizceye ne gerek var değil mi.
acehreli:
2) Proje hosting için hangi siteyi kullanalım? Proje sitesi Türkçe olacaksa, bilinen Türkçe bir proje hosting sitesi var mı?
Bildiğim bir tane vardı o da ben öğrendiğimde kapanmıştı. Anlaşılan türkçe sitelere pek güvenemeyiz.
acehreli:
3) Proje sitesi Türkçe olmayacaksa, sürüyle proje hosting sitesinden tercih ettiğiniz bir tane var mı?
Erdem beye katılıyorum. code.google'ı kullanmak diğerlerine göre daha kolay gibi gözüküyor.
Aslında açık kaynak kodlu ve ücretsiz proje yönetim aracı yok mu. Bu siteye kurarsınız. Hem Türkçeleştiririz de belki. Ama asıl önemli olan Türkçe D ile ilgili bütün projeler bir yerde toplanır. Sizin bunu yapacak boş bir zamanınız var mı yoksa ben hayal kurmaya devam mı edeyim :-)  

Galiba hayal kurduğum için mesajlarımı hiç kimse takmıyor. :-(
erdem (Moderatör) #33
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 902 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #31
erdem:
Bu D-porting kütüphanesinin gerçekten kullanışlı olup olamayacağını denemek için kullanmaya çalıştım. Ama basit bir sdl programında bile şu hata mesajlarını veriyor:

SDL_version_.d(66): Error: identifier 'bit' is not defined
SDL_version_.d(66): Error: bit is used as a type

Hata veren satır da burası.

bit SDL_VERSION_ATLEAST(Uint8 X, Uint8 Y, Uint8 Z)
{
    return (SDL_COMPILEDVERSION >= SDL_VERSIONNUM(X, Y, Z));
}

DMD 2 sürümü için değişiklik listesine bakınca D 2.020 sürümünde bit yerine bool kullanılmaya başlandığını öğrendim. Bu şekilde düzenleyince o kısımı atlattık. Ancak bu seferde resimYukle işlevi ile ilgili hatalar almaya başladım:

SDL_Surface * resimYukle (char * dosyaIsmi)
{
    SDL_Surface * yuklenenResim = null;
    SDL_Surface * optimize = null;
    yuklenenResim = IMG_Load (dosyaIsmi);
    if (yuklenenResim == null)
    {
        optimize = SDL_DisplayFormat (yuklenenResim);
        SDL_FreeSurface (yuklenenResim);
    }
    return optimize;
}

main fonksiyonu bu şekilde:

void main ()
{
     /* .. */
    arkaplan = resimYukle ("arkaplan.png");
}

test.d(55): Error: function test.resimYukle (char* dosyaIsmi) does not match parameter types (immutable(char)[])
test.d(55): Error: cannot implicitly convert expression ("arkaplan.png") of type immutable(char)[] to char*

Avatar
esatarslan52 (Moderatör) #34
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 142 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #31
Karşılaşılan sorunlar bizim programcılık bilgimizden ziyade dilin yapısı ile sorunlar sanırım.GUI veya Grafik kütüphanesi ile program yazmak için biraz daha beklenmesi taraftarıyım. İllaki oyun yazacaksak şimdilik grafiksel birşey olmasın. Örneğin packman gibi bir oyunda labirentleri çizmek için sallıyorum "#" kullanabiliriz. Packman içinde ☻karakteri farzı misal.C++ da msoftcon gibi ufak bir kütüphane kullanmıştım. İşimizi kolaylaştırmak için bu tip kütüpahaneler yazarız.

Kaynak kodu Türkçe olsun. Ama daha öncede denildiği gibi dökümantosyon hem Türkçe hemde İngilizce yapılabilir.

Ben daha önce de söyledim assembla(ücretli ve ücretsiz hizmetleri var) ve SVN ( svn programı için) yi öneririm.
Bu mesaj esatarslan52 tarafından değiştirildi; zaman: 2009-09-03, 09:32.
erdem (Moderatör) #35
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 902 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #32
canalpay:
erdem:
Burda son bir kere daha forum üyelerine soruyorum. Emin misiniz? :)
Ben siz sormadan önce bir şeyler yazmıştım ama kimse fark etmemiş anlaşılan. Aslında başka mesajlarda yazmıştım ama hiç yanıt yoktu.

Galiba hayal kurduğum için mesajlarımı hiç kimse takmıyor. :-(

Yok tam tersine sizin görüşlerinizi önemsiyoruz. Yoksa burada yazarmıyız hiç :)

Örneğin ben istesem C++ ve Clanlib kullanarak bu projeyi yazmaya devam edebilirim. Ya da örneğin Ogre grafik motorunu kullanarak 3D bir oyun projesi üzerinde çalışabilirim. Ama şöyle bir şey olsa daha güzel olmaz mı? Örneğin burada Ali bey gibi yazılım mühendisi arkadaşlarımız varken onların da kapasitesinden istifade etsek ortaya ilginç bir şeyler ortaya koysak. Yani bir işi tek başına yapmaktansa bir ekip olarak yapmak daha zevklidir aynı zamanda değil mi.. Örneğin Ali beyin network konularında çalıştığını biliyorum. Şimdi oyunu belki ilerde çoklu internet üzerinden oynanabilir hale getirip bunun ağ altyapısını, TCP/IP haberleşme protokolünü Ali bey yazsa.. Bence süper olur. Böylece beraber Ali bey'den birşeyler öğrenebiliriz. Ya da siz oyunun çatısı hazırlanırken oyun programlama ile ilgili temel kavramları öğrenirsiniz. Aslında oyun programlama bence programlamanın en zevkli dalı. Çünkü ortaya görsel bir şeyler koyabiliyorsunuz. Merak etmeyin bu kodlar karışık gibi gelse de (istek olması durumunda) bunun en temel halini neyin ne işe yaradığını anlatabilirim. Böylece siz de oyun programlamaya bir giriş yapabilirsiniz.

Gene bunun dışında daha basit daha çok D kodları kullanan ikinci bir proje de hazırlayabiliriz. Ne dersiniz?
Bu mesaj 2 defa değişti; son değiştiren: erdem; zaman: 2009-09-03, 10:39.
erdem (Moderatör) #36
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 902 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #34
esatarslan52:
Karşılaşılan sorunlar bizim programcılık bilgimizden ziyade dilin yapısı ile sorunlar sanırım.GUI veya Grafik kütüphanesi ile program yazmak için biraz daha beklenmesi taraftarıyım. İllaki oyun yazacaksak şimdilik grafiksel birşey olmasın. Örneğin packman gibi bir oyunda labirentleri çizmek için sallıyorum "#" kullanabiliriz. Packman içinde ☻karakteri farzı misal.C++ da msoftcon gibi ufak bir kütüphane kullanmıştım. İşimizi kolaylaştırmak için bu tip kütüpahaneler yazarız.

Karşılaşılan sorunlar sizin de belirttiğiniz gibi D'nin yeni bir dil olması, bizim de bu konuda henüz yeterli bilgiye sahip olmayışımız, hem de dilin sürekli bir değişim, gelişim içinde olmasından kaynaklanıyor.

Pacman gibi bir oyunun sizin bahsettiğiniz gibi bir örneği gametutorials sitesinde vardı. Şimdi onu bulamadım ama ona benzer örneğin yol bulma algoritması ile sizin söylediğinize benzer bir örnek var.

Ama şunu söyleyeyim ki aslında çoğu durumda bir oyunu 2D ya 3D yazmak arasında çok fazla bir fark yok. Mantık aynı olduğu için çoğu oyunda bunu 3D'ye geçirmek de zor olmayacaktır. Daha çok zor olan kısım oyunun programlamayı ilgilendiren kısmı. Ali beyin dediği "C++ öğrenmek kolay, uzmanlaşmak zordur" sözünün ne kadar doğru olduğunu ben Programming Game AI By Example isimli bir kitabı [Şimdiye kadar okuduğum en iyi oyun programlama kitaplarından birisi. Bunu da belirteyim antiparantez :) ] okurken anlamıştım. Çünkü orada örneğin kuşların uçma hareketlerini yapay zekayla modelleyen bir örnek için 30.000-40.000 satır kod yazıyor. Bu profesyonel programcılar için çok fazla olmasa da benim gibi amatörler için oldukça yüksek bir rakam.. Hatta yazarken kollarım kopmaya başlıyordu. Bir de işin ilginci bu kodlar C++'nin en karmaşık şablon teknikleri kullanılarak yazılmıştı. Orada grafiksel işlemleri yapan kütüphanelerden çok dilin kendisinde zorlandığımı söyleyebilirim..

Mesela buna örnek olarak 2D oyunların temel taşı olan şu iki boyutlu vektör örneğini verebilirim. Burada görsel hiç bir şey yok tamamen C++ kodu. 2D vektörlerle ilgili hesaplamalar yapılıyor.
Bu mesaj erdem tarafından değiştirildi; zaman: 2009-09-03, 10:45.
acehreli (Moderatör) #37
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4412 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Projenin kaynak kodu bence de Türkçe olmalı, ve evet, çalışma dili seçime bağlı olmalı.

Hani kaynak kodu belki İngilizce olsa, belki katılanlarında İngilizce açık kodlu projede çalışma deneyimi olurdu. Ama Türkçe olsun... Burada deneyim kazanalım, İngilizce'yi sonra düşünürüz.

canalpay, hayal kurmaya devam et! :) Gerekli! :) Dediğin gibi, herkesin yeterince boş zamanı yok. Zamanı olanlara da site yöneticiliği hakkı vermek isterim ama ddili.org'un hosting firmasına sordum; maalesef tek bir hesap var. Belki paylaşarak idare edebiliriz...

Ali
acehreli (Moderatör) #38
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4412 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Erdem, o hatalarla ilgili bilgiyi şu derste ama immutable anahtar sözcüğünü kullanmadan vermişim: ;)

  http://ddili.org/ders/d/dizgiler.html

Şunlardan birisi çalışır:

SDL_Surface * resimYukle (string dosyaIsmi)
// aynı şey:
SDL_Surface * resimYukle (immutable char[] dosyaIsmi)

Ali
acehreli (Moderatör) #39
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4412 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Esat'a katılıyorum. Eğer mutlaka grafik ortamda çalışması gerekmeyen bir oyun olsa, bu oyun hem terminal ekranında çalışabilir, hem de grafik ortamda.

Benim C++'la yazdığım bir pişti oyunu var:

  http://acehreli.org/turkcecpp/programlar/pisti/

Kesinlikle ondan etkilenmeyelim ama öyle bir oyun olsa, sonra ayrıca grafik ortama taşınabilir. Örneğin Linux ortamındaki çoğu satranç ve go programı grafik ortamdan ilgisiz olarak yazılır ve isteyen kişi o programı istediği grafik programa bağlar.

Rastgele fikirler... :)

Ali
acehreli (Moderatör) #40
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4412 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Esat, tigris'e zaten bakmış ve elemiştim: yalnızca kendileri program geliştirme projesi olan projeleri kabul ediyorlar.

Bu arada ben belki de tatilde olduğu için artık görünmeyen ;) sepeth'in önerisiyle github.com tarafına kaymaya başladım. Bir hesap da açtım...

Ali
acehreli (Moderatör) #41
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4412 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Söylemeyi unuttum! Bu arada, projeleri ddili.org'da konuk etmek de çok güzel bir fikir; ve ben varım. O konuda da deneyim ediniriz.

- sürüm denetimi: svn (ben severek kullandığım ve küçük projelerimizde fazlasıyla yettiği için; ama git de öğrenmeyi kabul ederim)

- hata takibi: Bugzilla

- kod inceleme: Review Board

Hmmm... Ağzım sulanmaya başladı... :)

Ali
Avatar
esatarslan52 (Moderatör) #42
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 142 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #40
acehreli:
Esat, tigris'e zaten bakmış ve elemiştim: yalnızca kendileri program geliştirme projesi olan projeleri kabul ediyorlar.

Ali hocam tigris.org'u değilde tigrisde depolanmış tortoisesSVN programını önermiştim(Ben kullanmadım fakat kullananlar memnun).

Oyun olarak packman de herkes hem fikir sanırım. Eğer grafik olayınıda herkes sonraya bırakmakta hem fikirse oyunun sınıf yapısını nasıl olacağına karar verelim.
canalpay (Moderatör) #43
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Bence konsol tabanlı bir oyun yapmalıyız. Zaten buna Ali Bey de katıldı. Sizin bu konuşmalarınızdan çok fazla bir şey anlamasamda D2 kendisinin alpha olduğunu hissettirdiğini anlıyorum(Gerek yeni olduğu için kütüphanelerin uydurulmaması gerek hata yada benzer şeyler.). Bu yüzden dış eklentiler eklersek çok zorlanabiliriz.

Hem bu ilk denememiz olacağı için benim gibi tecrübesizler tecrübe kazanır. Sonra herşey yerli yerine oturur. Bu sefer daha büyük bir proje düşünürüz.

Versiyon kontrol sistemine gelincede benim gibi bir tecrübesiz hatta bu işte daha önce hiç bulunmamış birisinin elbette önerisi yok. Ama svn olursa daha iyi olur gibime geliyor. Çünkü svn diye aratınca Türkçe olarak muazzam bir kaynak olduğunu gördüm(İncelemedim ama hepsi kopyala-yapıştır değilse gerçekten öyle). Git diye araştırınca Emre Aydın - Git parçası geldi :-D 'Git versiyon kontrol sistemi' diye aratınca evet Türkçe bir şeyler buldum ama düzgün bir şeyler olduğundan emin değilim. Ayrıca git oldukça yeniymiş. Kaynak olmaması normal. Oldukça yeni ama olukça iyi bir sistem gibi. Ya git'e git diyeceksiniz yada ben sizi soru bombardımına tutacam.  :-)
erdem (Moderatör) #44
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 902 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #41
acehreli:
Söylemeyi unuttum! Bu arada, projeleri ddili.org'da konuk etmek de çok güzel bir fikir; ve ben varım. O konuda da deneyim ediniriz.

- sürüm denetimi: svn (ben severek kullandığım ve küçük projelerimizde fazlasıyla yettiği için; ama git de öğrenmeyi kabul ederim)

- hata takibi: Bugzilla

- kod inceleme: Review Board

Hmmm... Ağzım sulanmaya başladı... :)


Gerçekten güzel fikir! :) Hatta hata takip sistemi http://hata.pardus.org.tr gibi tamamen Türkçe olsa süper olur. Gentoo kullandığım için bunlardan çoğunu ister istemez kullanıyorum. Bir tek review board ilk defa duyuyorum.
acehreli (Moderatör) #45
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4412 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Pardus'unki de Bugzilla'ymış ama bende İngilizce açıldı... (Bugzilla, dil için tarayıcının 'Accept-Language' HTTP tag'ine bakıyormuş.)

Ama Bugzilla'nın sitesinde Türkçeleştirilmiş gibi görünmüyor. Belki Pardus'çular kendileri yaptılar... (?)

Ali
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Sayfa:  önceki  1  2  3  4  5  sonraki 
Forum: Projeler Genel RSS
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-06-25, 19:11:07 (UTC -07:00)