Forum: D Programlama Dili RSS
D dili ile native CUDA kodu derlemek
kerdemdemir #1
Üye Eyl 2013 tarihinden beri · 123 mesaj · Konum: Danimarka
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: D dili ile native CUDA kodu derlemek
Selam,

Ben bu GPU işine baya merak sarmıştım bir aralar. O kadar farklıydı ki bizim normal programlarımızdan çok hoşuma gitmişti baya uğraştım işte covariance filan hesaplamıştım https://stackoverflow.com/a/32296242/1745372. Sonra iş güç girdi bende pek uğraşamadım.

Geçen seneki cpp conf'da google'cı abilerden biri baya olayı baya güzel özetleyen çok güzel bir sunum yaptıhttps://www.youtube.com/watch?v=KHa-OSrZPGo.  Clang ile CUDA kodunu derleyebiliyorlarmış artık.
D içinde bu yapılabilirmi?  Acaba parçası olabileceğimiz projeler varmı bu konuda ?

Erdemdem
acehreli (Moderatör) #2
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4527 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Sanırım en ilgili proje DCompute:

  http://dconf.org/2017/talks/wilson.html

Son duyurusunda yardım aradıklarını söylemişlerdi:

  http://forum.dlang.org/post/ooaucwslximbtciddeao@forum.dla…

Ali
kerdemdemir #3
Üye Eyl 2013 tarihinden beri · 123 mesaj · Konum: Danimarka
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Kısmete bak konu 5 gün önce açılmış. Ben önce DCompute sunumunu izleyim yarın sonra bir yazayım. Belki katkı sağlama şansı verirler.
kerdemdemir #4
Üye Eyl 2013 tarihinden beri · 123 mesaj · Konum: Danimarka
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Bu DCompute aslinda yaman bir kutuphane. Ben herhalde wrapper"dir filan diye dusunuyordum. Simdiye kadar okudugum kadariyla istekleri native gpu kodu derlemek.
Bunu soyle planliyorlar, aslinda GPU ya makine kodunu hazirlayan ara bir dil var PTX diye. Bizim C++ daki GPU kernellerimizi LLVM aliyor ve bunu PTX'e ceviriyor. Ve PTX dende GPU makine kodu uretiliyor. Bunun aynisini D'de yapmak istiyorlar. http://docs.nvidia.com/cuda/parallel-thread-execution/inde…

Boyle bir kutuphane Rust'da varmi bilmiyorum ama bir cok kullaniciyi D'ye cekebilir.

O yuzdenki LLVM kullanan LDC'e bagimlilgi var DCompute"un.  Ben benim mikrofon dizisi projemi simdilik kisitli olarak D ye gecirmeyi ve kor islemler icin GPU kullanicak sekilde bir ornek yapip katki yapmaya baslamayi istiyorum.

Master tezim olan akustik kamerada 30*30 mt olan odayi kucuk parcalara boluyordum yaklasik 15cm^2 lik. Elimde binlerce parca oluyordu. Ver bir parca icin mikrofon sayim kadar toplama yapmam  gerekiyordu ben tezimde 51 mikrofon kullanmistim, Yani milyonlarca islem yapmak gerekiyordu. Bunu agir islemi DCompute ile yapmaya calisacagim . Yapabilrsem cok dandik bir arayuz yapicam ama ama DCompute u kullanmak oldugundan dolayi arayuze cok dikkat etmiyecegim,

Bakalim hayirlisi.
Erdemdem
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-11-17, 16:53:45 (UTC -08:00)