Forum: Duyurular RSS
Oyun programcılığı için Dread Moon Linux
acehreli (Moderatör) #1
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4527 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: Oyun programcılığı için Dread Moon Linux
Oyun ve medya programcılığına yönelik bir Linux dağıtımı:

  http://dreadmoon.com/

Tango'lu D'yi, ve D ile yazılmış 2D oyun kütüphanesi olan ArcLib'i de içeriyormuş.

Ali
canalpay (Moderatör) #2
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
İçindeki D geliştirme araçları ve kütüphanesi :

    * D compiler (version 1.030)
    * Tango Library (version 0.99.8)
    * DSSS (version 0.78)
    * ArcLib (version 0.3)
    * SDL (version 1.2)
    * SDL_image
    * OpenAL
    * FreeType Font Library
    * Ogg / Vorbis Libraries

Dağıtımın diğer araçları :

    * Gnome Desktop for X-Windows (the official desktop of Dread Moon Linux)
    * Blender - 3D graphics and animation tool
    * Krita - image editor
    * The GIMP - image editor
    * Allegro Sprite Editor
    * Inkscape - vector image editor
    * K-3D - 3D graphics tool.
    * Terminator - split screen terminal.
    * Anjunta - Integrated Development Environment
    * Eclipse - Integrated Development Environment
    * QDevelop - Integrated Development Environment
    * Sweep - GUI Audio File Editor


D 2.0 daha yok. Acaba eklenir mi ? Birde D'ciler D1 için ne diyor D1 ile D2 birden mi kullanılacak yoksa D1'in geliştirilmesi mi durdurulacak ?

Sanırım pek kullananı yok.
acehreli (Moderatör) #3
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4527 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
canalpay:
D 2.0 daha yok. Acaba eklenir mi ?

Bence yakında eklenir.

D2'nin tanımı tamamlanmak üzere; çünkü kitabın yazımı bitti. Son gözden geçirme aşamasındalar. Bundan sonra fazla ek olmayacak.

Birde D'ciler D1 için ne diyor D1 ile D2 birden mi kullanılacak yoksa D1'in geliştirilmesi mi durdurulacak ?

D1'in gelişimi tamamlanmış durumda. Yalnızca hataları gideriliyor. D2 de yakında o duruma düşecek ve D3 başlayacak. Hayat fazla hızlı ilerliyor... :)

Sanırım pek kullananı yok.

Anladığım kadarıyla D1'i profesyonel olarak kullanan var. Gelişimi durmamış olsa kimse kullanamazdı. :)

ddili'nde çeviri olarak koyduğum D'yi tanıtan sayfalar zaten hemen hemen tamamen D1'i anlatıyor:

  http://ddili.org/tanitim/

(Ben de bunu geç farketmiştim.) Yani D1 zaten oldukça kullanışlı ve C++ ve Java'ya çok daha yakın bir dil.

Ali
canalpay (Moderatör) #4
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
acehreli:
D1'in gelişimi tamamlanmış durumda. Yalnızca hataları gideriliyor. D2 de yakında o duruma düşecek ve D3 başlayacak. Hayat fazla hızlı ilerliyor... :)

D3 D2'yi kapsayacak mı ? Yani d2 ile yazdığımız bir kod D3 ile de uyumlu olacak mı ?

Ben Php'deki gibi bir sürüm yönetimi bekliyor(d)um. PHP4 ile yazılmış bir programcık PHP5'de kesin olarak çalışıyor. PHP5 İle PHP4'ün farkları
1. hata düzeltimi
2. dildeki yapıların geliştirilmesi
3. yada yeni özellik eklenmesi.
4. eğer kullanılan özellik çok gereksiz hatalı ... filan ise özelliğin kaldırılması.(Bu da hemen kaldırılmıyor. Kaldırılacak özellik duyuruluyor. Yerine kullanılacak yöntemler ekleniyor. Üzerinden belirli bir süre geçtikten sonra kaldırılıyor.)

Yada C++ ve c gibi gelişimi tamamlanıp daha fazla gelişimi devam ettirilmeyecek diye düşünüyordum.(C ile C++ gelişimi devam ettirilmiyor değil mi ?)


Eğer D1 ile D2 olduğu gibi D2 ile D3 olursa bütün heyecanımı kaybederim. Düşünsenize D2  kararlı sürümde, artık sadece Gui araçları oyun kütüphanelerinin filan D için çıkması bekleniyor. D2 çıktı derken D3 geliştirilmesiyle yeniden ortaya çıkan kütüphane eksikleri, yeniden öğrenilmesi gereken dil yeni (Ve bence gereksiz) bir heyecan. 

Örneğin D'nin yaptığını Python zorunluluktan yaptı. (Dilin geliştiricisine göre Python 3 olmasaymış dil daha fazla gelişemezmiş.). Ve adamlar herkesi Python 3'e geçirmek için herşeyi düşündüğü hâlde daha kimse Python3'e geçmek istemiyor.(Ki bence python3'ün olanakları çok çok güzel. Özellikle python 2 ile kıyaslandığında) Çünkü Dilin o kadar geliştiricisi, destekleyicisi olduğu halde halde yığınla kütüphane eksikliği, gui eksikliği, bir çok araç eksikliği var. Bu durumda D'nin hâlini düşünmek istemiyorum.
acehreli (Moderatör) #5
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4527 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
canalpay:
D3 D2'yi kapsayacak mı ? Yani d2 ile yazdığımız bir kod D3 ile de uyumlu olacak mı ?

Bu konuda henüz hiçbir şey duymadım. Eğer uyumlu kalabilseler kalmayı yeğlerler; ama çok bağlayıcı olursa, belki de uyumlu kalmayı denemezler bile.

Yada C++ ve c gibi gelişimi tamamlanıp daha fazla gelişimi devam ettirilmeyecek diye düşünüyordum.(C ile C++ gelişimi devam ettirilmiyor değil mi ?)

C'nin de devam ettiğini düşünürdüm ama C99'dan sonrası için bir bilgi bulamadım. Eğer durmuşsa şaşırmam, çünkü alt düzey bir dil olarak zaten en başından beri bile fazla gelişmedi.

C++ ile 1998'deki standardından bu yana arada bir kütüphane eki olan bir "technical report" (TR1) çıkarttı. C++0x denen yeni standardının çalışmaları da tamamlandı. Oldukça ilginç ve yüklü bir değişiklik listesi var.

D2 ile D3 olursa bütün heyecanımı kaybederim

Haklısın tabii. Ben aynısını başka bir sürü şeyde hissediyorum. :) Teknoloji çok hızlı gelişiyor.

Ama belki de D2'den fazla farklı olmaz. Belki de bir kaç yeni ve zevkli olanakla sınırlı kalır.

(Dilin geliştiricisine göre Python 3 olmasaymış dil daha fazla gelişemezmiş.)

Zaten D1'in C++'tan o kadar farklı olmasının nedeni oymuş. D2'nin D1'den farklı olmasının nedeni de o. Eğer engel olmayacaksa, herkes uyumlu kalma taraftarı. Belki D3 yalnızca zaman yokluğundan D2'ye eklenemeyen bazı güzel olanaklar getirir.

Göreceğiz... :)

Şu sitede D3 için henüz iki "kesin" olanak listelenmiş durumda:

  http://www.prowiki.org/wiki4d/wiki.cgi?LanguageDevel

- AST makroları (ben bilmiyorum)

- Bartosz Milewski'nin 'thread'lere yönelik tür sistemi; iki 'thread'in aynı nesneye erişmeleri durumunu ayarlayan sistem; çok derin ve dertli bir konu (C'de ve C++'da aynı nesneye erişim durumunda ne olacağı kesin olarak söylenmemiştir); ama C++0x, 'thread' konusunda çok şey getiriyor (ben henüz çok iyi bilmiyorum)

Ali
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Forum: Duyurular RSS
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-11-18, 09:38:25 (UTC -08:00)