Forum: Projeler Genel RSS
Yeni Bir Proje ?
Sayfa:  1  2  3  sonraki 
canalpay (Moderatör) #1
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: Yeni Bir Proje ?
Şuan trileri projesi bitimine yaklaştı. Yapılacaklar çok az. Şöyle bir saysak :
1. icmp_tr yapılacak.(Ben çok basit bir şekilde bunu hallettim ama bu öneri kabul görmeyebilir.)
2. azerice gibi diğer Türk dillerini de inceleyip onlara uygun hale getirmek. (Güzel bir öneri ama buna mukabil zaten kodlar ortada D2yi öğrenecek kişi Trileri'de çevirebilir en azından bizi bilgilendirebilir. Ama D'nin daha Türkiye de kullanıcısı yokken bana bu ileride yapılabilecek bir proje gibi geldi ya sizce?)
3. â gibi harfleri kullanıma uygun hale sokmak.( Şuan zaten â kullanan var mı ? :-) )
 
Şuan bana bunların düzeltilebileceği geliyor ama sanki bunlar ileride yavaş yavaş yapılabilecek şeyler gibi. Yeni bir proje ile pek çok şey öğrenebiliriz.


Önerdiğim projelerle ilintili bağıntılar :
1.http://ddili.org/forum/thread/152
2.http://ddili.org/forum/thread/94
3.http://ddili.org/forum/post/1243

Lütfen mesajlada fikrinizi belirtiniz. (Neden, Nasıl... gibi)

Eğer bir proje seçilirse onunla ilgili yol haritası (Yapılacaklar listesi) açıklayacağım
poll
Anket: Bir sonraki Projemiz ne olsun ?
(3 oy · %60) Konsolda Şekil Çizme Ve Yazı Renklendirme Kütüphanesi
(2 oy · %40) D Dosyalarını Kurabilen Program Yazma (Dsss'ye benzeyen bir program)
(0 oy · %  0) Yeni Bir İşaretlemeli Dil -Markup Language- Yapma (Ddoc benzeri, Türkçeye uygun, trileri'ye bağlı)
(0 oy · %  0) Hiç Bir Şey Yapmayıp Trilere Devam Etme
(0 oy · %  0) Daha başka Bir şey ?(Aklıma Yapılabilecek Çok Proje Geliyor Ama En İyisi Bence Bunlar )
Bu anketin zaman kısıtlaması yok · 5 oy
acehreli (Moderatör) #2
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
- Konsolda pencereler zevkli olur

İşin çoğunu ncurses hallettiği için onunla başlamak işi çok kolaylaştırır. Veya iyice temelden de başlayabiliriz.

- dsss gibi kurma programı ilginç bir fikir ama kendi adıma zevkli olmaz gibi geliyor

- İşaretlemeli dil ilginç ama zaten başka yeterli çözümler varken gerek olmadığı düşünülebilir

- trileri'yi bitirmek çok iyi fikir ama o kendisi yandan devam etsin

- Oyun programı nasıl olur? Oyun grafikleri bilmediğim için kendim kağıt oyunu gibi basit şeyler düşünüyorum. Örneğin benim aklımda pişti programı var. C++ için yazmıştım ama hem çok sevmemiştim, hem de yeniden D için düşünmek zevkli olabilir:

http://acehreli.org/turkcecpp/programlar/pisti/

(Sanırım oradaki pisti.zip hepsini içeriyor.)

Ali
canalpay (Moderatör) #3
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Piştiyi denedim ve maalesef derleyemedim. Hata kodları :
In file included from dusuncezinciri.cpp:3:
duzey.h: In function 'std::string dusunceSecenekleriOlustur(const int (&)[N])':
duzey.h:75: error: 'find' is not a member of 'std'
dusuncezinciri.cpp: In copy constructor 'DusunceZinciri::DusunceZinciri(const DusunceZinciri&
dusuncezinciri.cpp:64: error: 'transform' was not declared in this scope
dusuncezinciri.cpp: In member function 'void DusunceZinciri::yeniEl()':
dusuncezinciri.cpp:85: error: 'for_each' was not declared in this scope
dusuncezinciri.cpp: In member function 'void DusunceZinciri::yeniDeste()':
dusuncezinciri.cpp:92: error: 'for_each' was not declared in this scope
Oyunda benim aklıma geldi ama konsolda oynamak ne kadar zevkli olur ?  Pişti kağıtlarını ve içindekileri nasıl çizeceğiz. Yoksa kendimiz sıfırdan geliştireceğimiz bir çizim ve reklendirme kütüphanesi ile mi bunu halletsek( :-) )

Dsss türevi bir şeyde herhalde zor olacağı için siz istemiyorsunuz ? Ben bu işe hafiften girişmiştim ve aklımda tek sorun var nasıl programı yada ayar dosyalarını indireceğimiz. Yoksa diğer aşamalar profesyonel olmayan şekillerde kolayca halledilebilir ? Dkl(linux) ve Dkw(Windows) diye ayırırız. D programını nasıl kuracağını söyletiriz ve tamam. Dsss'yide biraz incelemek gerekiyor ama trileri gibi kütüphaneyi kolayca kurdurtabiliriz gibime geliyor ? System işlevi tek başına yeter :-D

İşaretlemeli dil hakkında doğru söylüyorsunuz evet tek farklı şeyler -B- yerine -K- yazmak olacak. Belki bazı yerlerde de Türkçeyi daha çok destekler ama sizce bu dili yazarken trileri kütüphanesinden de yararlansak nasıl olur. {(-BÜYÜLT-) buraadki yazıları büyültülmüş şekilde göster ?  }  Siz böyle bir markup language biliyor musunuz ? Eğer varsa yazmak gereksiz olabilir ?

Oyun programlama olarak konsol üzerinden de bir şeyler yapabiliriz ama bunun için ncurses benzeri bir kütüphane olması gerekir.     
Yoksa piştiden başka oyunlarda programlayabiliriz . Örn bir gezgin yaratık avlamaya gider(Duygusal bir metin yazarım oyunun öyküsü için :-D ) Avlar canı azalır yok gücü artar, birşeyler satın alır, yanına adam alır, (Bu oyun kaydedilmeli olur), en sonunda ailesini öldüren büyük canavarla(Evet öykü belirlendi :-D Şimdi süsleme zamanı ) savaşır. Yendiğinde oyun biter. Ama bunun için komsolun en üstünde  bazı değerler olması gerekiyor. Örn :

Can : 400/1500 Güç : 10.4 Hız : 2.5 Altın : 40.41 ..

Gibisinden ama bu oyun konsolda yapılmayabilir,  en azından konsoldan adam ile canavar çizmek gerekir. Yine en iyisi pişti gibi gözüküyor oyun için. Ama illa oyun için ncurses gibi bir kütüphanenin olması şart.
canalpay (Moderatör) #4
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Ncurses'e benzer bir proje yapmak şuan baktığımda daha da çok gözümü korkuttu. Örneğin bir kare çizdireceksin, tamamen düz olacak şekilde( yani-- gibi kesik olmayacak.) yapmak, bir harf giriş akımı gelene kadar konsolu dondurmak, konsolun yazdıklarını göstermemesini sağlamak, karenin içini renklendirmek filan derken gözüm çok korktu. Sanki bunlar D yerine konsol bilgisi istiyor gibi geldi, ya sizce ?

Aslında en çok istediğim proje(Çünkü konsol ile uğraşacaklar için çok işe yarar bir proje) lâkin benim bunu yapabilecek bilgi birikimimin olduğunu yada kısa sürede olabileceğini sanmıyorum .

Dersek ki ncurses'i D'ye uygun hale getirelim yine çok iyi olur ve hatta gereksiz bir külfetten kurtuluruz. Ama ben C dilini bilmediğim için nasıl iliştirici(binding) yazabilirim ? O da beni aşar ? Belkide sizin d.ershaneyi bitirmenizi beklemek daha iyi, hem de zamanınız bölünmemiş olur ama bu seferde alıştırma yapamayız. Olsun şuan ki öncelik d.ershane olsa daha iyi sanırım.
acehreli (Moderatör) #5
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #3
canalpay:
Piştiyi denedim ve maalesef derleyemedim. Hata kodları :

Herhalde ben eski bir gcc ile yazmışım ve standart dışı kodlar kullanmışım. (?) Buna sonra bakarım.

Oyunda benim aklıma geldi ama konsolda oynamak ne kadar zevkli olur ?

Oyunun "motoru" ile görüntüsü farklı olur. Görüntüleme katmanı motorla konuşur ve isterse konsolda gösterir, isterse görsel bir kağıt oyunu masasında. Öyle bir oyunun güzel yanlarından birisi de o: motoru yazan kişi görsel konuları bilmek zorunda değil. :)

Hatta eminim oyun mantığını takabileceğimiz görsel oyun masası kütüphaneleri vardır.

sizce bu dili yazarken trileri kütüphanesinden de yararlansak nasıl olur.

Çok iyi olur. Hatta benim trileri'yi ddili.org geliştirme ortamına da eklemem gerek. Soldaki mini sözlüğü (ve aslında bütün sözlüğü) elle sıralıyorum. Eminim hatalar vardır. :D Oysa trileri'yi kullanan bir programcık sıralamalı...

{(-BÜYÜLT-) buraadki yazıları büyültülmüş şekilde göster ?  }  Siz böyle bir markup language biliyor musunuz ? Eğer varsa yazmak gereksiz olabilir ?

Daha önce bahsettiği sistemler onun gibi işi hallediyorlar zaten. (Markdown ve Emacs bilmemneydi... :) )

Hatta bu işin kralı yılların LaTeX var ve benim de belki onu kullanmam gerekirdi. Andrei Alexandrescu da onu kullanıyor...

Oyun programlama olarak konsol üzerinden de bir şeyler yapabiliriz ama bunun için ncurses benzeri bir kütüphane olması gerekir.

Kesin... :)

Örn bir gezgin yaratık

O da tamam... :)

Ali
canalpay (Moderatör) #6
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Anladığım kadarıyla dil işine hayır diyorsunuz.  Dsss türevinden bahsetmiyorsunuz bile :-) Oyun ve oyunun bir önceki aşaması ncurses'te karar kıldınız. Ama ben açıkça ncursesi nasıl geliştireceğimize(ki hem windows hem linux için geliştirebileceğimizi sanmıyorum.) yada D'ye nasıl iliştireceğimizi(binding) merak ediyor ve merakla bekliyorum .

Benimde gönlüm ncurses diyor ama mantığım senin için olmaz, hiç bir şey yapamazsın diyor. Bakalım gönlüm mü aklım mı doğru yanıtı verecek :-)
acehreli (Moderatör) #7
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj #3
canalpay:
Piştiyi denedim ve maalesef derleyemedim. Hata kodları :

Denedim ve hem g++ 3.4.2 ile, hem de 4.1.2 ile derlendiğini ve çalıştığını gördüm. Ama hata belli: <algorithm> başlığını eklememişim... :( duzey.h dosyasının başına şu satırı eklemek gerek:

#include <algorithm> 

Ali
canalpay (Moderatör) #8
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Şimdi daha çok hata ile karşı karşıyım :

cc1plus: warnings being treated as errors
duzey.cpp: In function 'std::string insanDusunceSecenekleri()':
duzey.cpp:75: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
duzey.cpp: In function 'std::string ornekDusunceSecenegi()':
duzey.cpp:86: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
duzey.cpp:88: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
duzey.cpp:90: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
duzey.cpp: In function 'std::string dusunceSeceneginiOku(const std::string&, const std::string&)':
duzey.cpp:188: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
duzey.cpp:191: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
duzey.h: In function 'std::string dusunceSecenekleriOlustur(const int (&)[N]) [with unsigned int N = 3u]':
duzey.cpp:64:   instantiated from here
duzey.h:78: error: conversion to 'char' from 'int' may alter its value
*** 7 errors, 0 warnings
make: *** [obj/duzey.o] Hata 1
acehreli (Moderatör) #9
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Şimdi g++ 4.3.3 ile de derleniyor. tar ve zip dosyalarını da bir düzey yukarıya yerleştirdim:

  http://acehreli.org/turkcecpp/programlar/pisti/

Oynarken kendi düşünce seçeneğiniz için "0: Size sorsun"u seçmek gerekiyor. Yoksa öteki seçenekler, sizin yerinize de bilgisayarı oynatıyor.

davranis.h dosyasındaki ayarlarla oynayarak da programın davranışı değiştirilebiliyor.

Ali
canalpay (Moderatör) #10
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Öylesine baktım ve beğendim. Ama şu sorun var bazı kartların özel puanları var. Onun için bence bir kağıt çizmek gerekiyor. Bunun için ncurses'ten yararlanırsak daha iyi olur gibime geliyor.

 Zaten aklımda birde gerçek bir yapay zeka projesi var. Eğer bu D'yi iyi bir öğrenirsem bunu gerçekleştireceğim. İkiye ayıracağım. Sayısal ve sözel. İkisini de eş zamanlı geliştireceğim. Aklımda az çok bir yol haritası var. Zaten Türkçe olarakta oldukça bilgi var. Nedense yapay zeka bizim en çok merak ettiğimiz şey.

Ama şimdilik ncurses projesini gerçekleştirelim. Her ne kadar ben nasıl yardım edeceğimi bilmesem de :-)
acehreli (Moderatör) #11
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
canalpay:
Ama şu sorun var bazı kartların özel puanları var.

Ben sinek ikiliyi 2* olarak, karo onluyu da 0* olarak gösterdim.

Onun için bence bir kağıt çizmek gerekiyor. Bunun için ncurses'ten yararlanırsak daha iyi olur gibime geliyor.

Ama ncurses yine de konsol karakterleri kullanacak. Ama çok iyi olur, çünkü masanın dört tarafını da gösterebiliriz. Ayrıca Unicode'da kağıt oyunu renk karakterleri de var: ♠♡♢♣; ve ters olarak: ♤♥♦♧.

Ama şimdilik ncurses projesini gerçekleştirelim. Her ne kadar ben nasıl yardım edeceğimi bilmesem de :-)

Ben de aynı durumdayım... ;)

O zaman şöyle düşünelim: Kağıt oyunlarına yönelik oyun masası kütüphanesi nasıl olur? (Bu da kesin vardır aslında. :) ) ncurses'i kullanarak ekrana masa çizen ve oyun motorundan aldığı komutlarla kağıtları yere atan, toplayan, vs. bir kütüphane. Örneğin bizim oyun kütüphaneye şöyle bir şey söyler:

masa.açarak_at(kağıt);

Oyun mantığı ile masa gösterimini böyle ayırmak güzel bir amaç...

Şöyle bir şey buldum:

  http://drac-cardlib.sourceforge.net/

Onun ncurses kullananı gibi yani.

Ali
canalpay (Moderatör) #12
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
TAmam ama asıl sorun ncurses'i nasıl D'de kullanacağız ? Eğer öğle bir iş yapamazsak kendimiz sadece kağıtları renkleriyle çizen bir kütüphane yaparız. Belki sonrada geliştiririz ve ncurses'e benzer bir kütüphane olur.

ÖRN

*-----------------*
|           10 ♠ |
|                  |
|                  |
|                  |
|                  |
|                  |
*-----------------*
acehreli (Moderatör) #13
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
canalpay:
TAmam ama asıl sorun ncurses'i nasıl D'de kullanacağız ?

Herhangi bir C kütüphanesini D'de kullanabilmek için şu adımlar gerekiyor:

1) O kütüphanenin C başlıkları D programlarında "#include edilemeyecekleri" için, onlara karşılık gelen D iliştiricisinin yazılması gerekiyor.

2) Programı derlerken komut satırına o kütüphane de ekleniyor

Ben bunu bir örneğini şu konuda yapmıştım:

  http://ddili.org/forum/thread/31

Orada hem soruyu sormuşum, hem de ncurses için minicik bir örneği başarmışım.

Yalnız ben onu yazdıktan sonra önemli bir gelişme olmuş: O iliştirici artık çalışmıyor; çünkü D, 2.030'dan bu yana daha güvenli hale gelmiş ve bütün globalleri artık normalde TLS (thread local storage) bölgesine yerleştiriyormuş. Yani artık özellikle belirtilmezse, bütün evrensel değişkenler kendi iş parçacığına özel oluyor (veya yerel oluyor).

[O konuya ek yaparak bu durumu düzelttim.]

Bu konu şurada anlatılıyor:

  http://www.digitalmars.com/d/2.0/migrate-to-shared.html

Ben de yakında kendi anladıklarımı yazacağım.

Eğer öğle bir iş yapamazsak kendimiz sadece kağıtları renkleriyle çizen bir kütüphane yaparız.

Ben şöyle anlıyorum: ncurses'ciler zaten "ekranın şu noktasına şunu yaz" veya "şunu çiz" gibi işlevler yazmışlar.

Biz, o işlev ailesinin üstüne bir örneğin "oyun masası çiz" veya "güneydeki kağıt atsın" gibi işlevlerin olduğu bir katman yazacağız.

Böylece kağıt oyunu programları hiç ncurses ile ilgilenmeden ve onu bilmek zorunda olmadan, bizim katmanımızı kullanarak kağıtlarin ve oyuncuların etkileşimlerini gerçekleştirecekler.

Bu kütüphanenin denemesi olarak pişti oyunu düşünmüştüm ama daha da kolay bir şey olabilir. Hatta "papaz kaçtı" bile olur. :)

Belki sonrada geliştiririz ve ncurses'e benzer bir kütüphane olur.

O da olur. Konsol kodlarını öğrenip belirli satırlara ve  renkli yazdırmayı filan öğrenebiliriz. Yani ncurses'ün işini kendimiz yazarım ama yalnızca kendi işimize yarayan kadarını.

Ali
canalpay (Moderatör) #14
Kullanıcı başlığı: Can Alpay Çiftçi
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1133 mesaj · Konum: İzmir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Evet projeyi düşünüyordum ve aklıma ncurses gibi bir kütüphane yapıp o kütüphaneyi kullanan bir yama ile pişti kağıtlarının çizimini yapmak daha iyi olacağı geldi. Ama başka bir proje daha aklıma geldi.

Öğrenci Bilgilendirme sistemi.
1.Ders programını girecek.(Program otomatik olarak dersleri tanıyacak ve matematik ile Matmatiki aynı ders olup olmadığını sorabilecek.)
2.Ders programına hangi saatte dersin başlayıp başlanmadığı girilebilecek.
3.Dersten kaç aldığını ve sözlü notlarını girebileceksin ve istediğin zaman sorabileceksin(Derslerin ortalamasını alabilecek. Sana karne verebilecek...)
4. Hem günü(Daha doğrusu tarihi) hemde dersi belirterek ödev yazabileceksin ve istersen ders olarak ödev soracaksın yada şu tarihte ne var diye.
5. Not(NOTE) yazabileceksin.
------------------------DAHA SONRA OLABİLECEKLER---------------------------------
6. Derslerin öğretmenlerini ve arkadaşlarının adını filan yazıp onlar hakkında durumunu belirtip not verebileceksin.


Bunları sınıflar ile yapabiliriz. Veritabanı gerekir ama D ile Nasıl bir veritabanına bağlanır bilmiyorum. O yüzden dosya olarak yazdırıp onu okuyabiliriz. Falan filan. Bence öğrenciler için çok güzel bir program olabilir ve buna karşın konsoldan kontrol edilmesi sorun oluşturmaz.

Php ile çalışırken hep bunu yapmak istemişimdir.(Hatta oldukça ilerledim sayılırdı.)
matematik ile MAthemmatik yada matemtik'i ayırt etme işininde kabacasını python3.0'da yapmıştım. Bence güzel bir proje. Bu yapacağımız programı konsol kullanmasını bilen her öğrenci için yararlı olacaktır.
acehreli (Moderatör) #15
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4389 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin kullanabilecekleri bir program, değil mi?

Anlattıklarının içinde şu isimleri (sınıfları) görüyorum:

Öğrenci
Ders
Saat
DersProgramı
DersNotu
Karne
Ödev
BilgiNotu

İşlemler:

Ders programı düzenleme
Ders raporu
Ödev çözümü girebileceksin (yanlış anlamadıysam)

Bence uygun. Eğer senin ve şu sıralar sıfır kadar olan diğerleri için de heyecan vericiyse başlayalım. :)

Ali
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Sayfa:  1  2  3  sonraki 
Forum: Projeler Genel RSS
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-03-23, 11:26:51 (UTC -07:00)