Sayfa:  1  2  3 ... 10  11  12  sonraki 

Mesajlarını aradığınız kullanıcı: İbrahim (166)

konu: 'Native Widgets' Kavramı Ne İfade Ediyor?  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #1
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: 'Native Widgets' Kavramı Ne İfade Ediyor?
Selamün Aleyküm;

İster masaüstü işletim sistemleri olsun, ister mobil işletim sistemleri olsun hepsi için de yerli pencere aracları (widgets) mevcuttur. Peki geliştiricilerin 'native widgets' kavramıyla kastettikleri ifade nedir? Ya da OEM diye bir tabir duydum ama internette aramama rağmen ne ifade ettiğini tam olarak anlamadım. Mesela ben bu kavramdan 'direkt olarak makine koduna derlenip kullanıma hazır olan parçalar' olarak anlamak istiyorum, çünkü her ne kadar bu kavramı 'platform için özel tasarlanmış parçalar' olarak kullananlar olsa da platform için özel üretilmiş pencere araçları eğer bir ara katman vs. üzerinde çalışması gerekiyorsa da tahminimce makine koduna direk derlenip kullanılan pencere araçları daha kullanışlıdır diye tahmin ediyorum.

Teşekkürler.
konu: Bilgisayar Alanıyla İlgili Bedava Kitaplar (Yasal)  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #2
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: Bilgisayar Alanıyla İlgili Bedava Kitaplar (Yasal)
Selamün Aleyküm;

Altta verdiğim sitelerden yasal olarak bedava bilgisayar alanı ile ilgili kitapları indirebilirsiniz, hepsi de yasaldır ve tabii ki de İngilizce :)

https://www.packtpub.com/packt/offers/free-learning
https://www.syncfusion.com/resources/techportal/ebooks
http://goalkicker.com/

https://sourcemaking.com/ (Bu kitap değil lakin tasarım desenleri gibi konuları içeren bir sitedir.)
Bu mesaj İbrahim tarafından değiştirildi; zaman: 2018-01-18, 07:43.
konu: __attribute__((stdcall)) Hata Veriyor.  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #3
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: __attribute__((stdcall)) Hata Veriyor.
Selamün Aleyküm;

İnternette bir C++ örneği gördüm ve onu denemek istedim. Örnekte fonksiyonları stdcall olarak ayarlıyordu. Daha sonra derliyor. stdcall'u şu şekilde kullanıyorum:
#ifndef CPPWRAPPER_H
#define CPPWRAPPER_H
 
#ifdef __cplusplus
#include "example.h"
typedef Example* ExampleHandle;
# define EXPORTCALL __attribute__((stdcall))
#else
typedef struct Example ExampleHandle;
# define EXPORTCALL
#endif
 
#ifdef __cplusplus
extern "C"
{
#endif
 
ExampleHandle EXPORTCALL init_Example();
ExampleHandle EXPORTCALL init_Example(const char* str);
const char* EXPORTCALL get_str_Example(ExampleHandle obj);
 
#ifdef __cplusplus
}
#endif
 
#endif // CPPWRAPPER_H 
Lakin derlemeye çalıştığımda ise stdcall'u yok sayıyor:
cppwrapper.h:17: warning: ‘stdcall’ attribute ignored [-Wattributes]
 ExampleHandle EXPORTCALL init_Example();
                                       ^
NOT : Bu alttaki hata çözüldü. C dili aşırı yüklenmiş fonksiyonları kabul etmediği için isimleri değiştirdim.
Ve şu hatayı da veriyor:
cppwrapper.h:18: error: conflicting declaration of C function ‘ExampleHandle init_Example(const char*)’
 ExampleHandle EXPORTCALL init_Example(const char* str);
                          ^~~~~~~~~~~~
Tanımın çelişkili olduğunu söylüyor lakin nereden hata var onu anlamadım. Kullandığım döküman şurada ve "C/C++ wrapping: second solution" bölümü altındaki kodlar gibi yapıyorum: ftp://ftp.freepascal.org/fpc/docs-pdf/CinFreePascal.pdf.
Teşekkürler.
Bu mesaj İbrahim tarafından değiştirildi; zaman: 2018-01-03, 07:27.
konu: D dili C++ kodlarını nasıl anlayabiliyor?  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #4
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: D dili C++ kodlarını nasıl anlayabiliyor?
Selamün Aleyküm.

Şu bağlantıda D dilinin C++ kodlarının nasıl kullandığını anlatmış: https://dlang.org/spec/cpp_interface.html
D bunun için derlenerek oluşturulan .o dosyasını kullanıyor.
Benim merak ettiğim nokta ise D dilindeki extern c++ komutu arka planda ne yapıyor da bu object dosyasının içeriğini okuyup D'de kullanılabilir hale getiriyor? Arka planda ne yaptığına dair bilgiyi nereden bulabilirim?

Yani bu object dosyalarının içeriğini okuyup da linker nasıl başka bir dile bu kodu bağlayabiliyor?

Teşekkürler.
konu: C++'da Dönüş Türü: const T& ve T Farkı  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #5
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: C++'da Dönüş Türü: const T& ve T Farkı
Selamün Aleyküm;

QStack sınıfını inceliyordum ve orada da daha önceki zamanlarda incelediğim diğer kodlarda da şu şekilde dönüş türlerine sahip elemanlar var:

class QStack : public QVector<T>
{
public:
  ...
  T& top();
  const T& top() const;
};
Buradaki kodun ne olduğunu ve nasıl çalıştığını görebiliyoruz lakin "const T& top() const;" olan kısımda neden direk olarak T top() const; olarak tanımlamamışlar? Zaten iki türlü de değeri değiştirilemez. Neden const T& olarak kullanmışlar? Önemli bir sebebi mi var? Teşekkürler.
konu: C++'da Gizli Veriye Ulaşımı Kesin Olarak Engellemek  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #6
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: C++'da Gizli Veriye Ulaşımı Kesin Olarak Engellemek
Selamün Aleyküm;

C++'da şöyle bir sınıf olduğunu varsayalım:
class Example
{
private:
  int _n;
} cls;
_n değişkenine erişemiyoruz, lakin ufak tefek sihirbazlıklarla bu gizli veriye erişip değerini değiştirebiliyoruz:
*((int*)(&cls)) = 7;
Yani aslında bir şekilde illaki private anahtar sözcüğünü devredışı bırakabiliyoruz. O zaman da private'ın pek anlamı kalmamış oluyor gibi :).
Peki gizli olan sınıf verisini dışarıdan erişimini kesin bir şekilde engellemenin yolu var mıdır? Bu durumun D dilindeki durumu nedir?
Teşekkürler.
konu: Editörlerde Açılan Kodun Boyutu ve Kullandığı Bellek Miktarı  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #7
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13094
Ali Hocam Sublime Text'de 1.571.851 satırdan oluşan bir kod oluşturdum, dosya boyutu 43.5 MB büyüklüğünde. Sublime Text 3 ile bu dosyayı açtığımda durum şöyle (Gif'in boyutu 2.8 MB olduğu için link verdim): https://s18.postimg.org/4gjpqrs0p/sublime_text_testcpp.gif
Aynı dosyayı Android Studio ile açmaya çalıştığımda sadece belli bölüm açılıyor, diğer satırlar yok:
[Resim: https://s18.postimg.org/42mz5051l/android_studio_testcpp.png]
Aynı dosyayı Emacs 25 ile açmaya çalıştığımda açılıyor lakin bir süre kastıktan sonra donuyor. Sublime Text gerçekten bu işi yapmış. Benim gördüğüm kadarıyla Sublime Text 3 kodları parça parça yüklemek yerine komple yüklüyor gibi geldi.
konu: Editörlerde Açılan Kodun Boyutu ve Kullandığı Bellek Miktarı  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #8
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: Editörlerde Açılan Kodun Boyutu ve Kullandığı Bellek Miktarı
Selamün Aleyküm;

Örnek vermek gerekirse elimde 22.5 MB boyutunda bir bash kodu olan bir dosya var ve bu dosya 170.040 satır koddan oluşuyor. Bu dosyayı Qt Creator'da açmaya çalıştığımda bana şöyle bir uyarı veriyor:
[Resim: https://s18.postimg.org/5jlgjuj5l/img.png]
Ardından eğer "Yes" diyerek Qt Creator'ın dosyayı açmasını istersem bilgisayar fanları coşuyor ve öylece açılmasını bekliyorum.
İşin ilginç yanıysa aynı dosyayı Sublime Text 3 ile açmaya çalıştığımda direk olarak açılıyor ve herhangi bir kasma ve bekleme durumu olmuyor. Daha öncelerde de NetBeans'de vs. bu durumla karşılaşmıştım. Acaba Sublime Text'in yapıp da Qt Creator, vb. IDE'lerin yapamadığı şey nedir? Sublime Text bunu nasıl başarıyor sizce? Teşekkürler.
konu: Flask ile günlük  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #9
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13079
Veritabanı olarak MongoDB kullanıyorum.
Niçin PostgreSQL gibi bir ilişkisel veritabanı değil de NoSQL olan MongoDB kullanmayı tercih ettiniz? Web service için Python - Flask kullanmak istiyorum (belki Django da olabilir) lakin veritabanı olarak ilişkisel veritabanı mı yoksa nosql veritabanı mı kullanmalıyım?
Ücretsiz hesaplara 550 saat erişim hakkı veriyorlar.
Yani bu siteyi açtığımda 550 saat sonra sitenin kapanacağı anlamına mı geliyor?
konu: Flask ile günlük  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #10
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13077
Selamün Aleyküm @erdem.
Bu heroku'da bedava sürümü mü kullanıyorsunuz? Site yapımında Python - Flask kullanmışsınız, peki veritabanı olarak ne kullanıyorsunuz? Bedava sürüm ne kadar alan veriyor? Ben de Flask kullanmayı düşünüyorum. Flask'de gördüğüm kadarıyla bir .py uzantılı dosyanın içerisine site tasarımını yapabiliyoruz, bir de Jinja2 ile html dosyasına gömülü olarak tasarım yapabiliyoruz. tasarımı HTML sayfalarına mı yapmamız mantıklı, yoksa py uzantılı dosyalara Python ile yapmak mı daha mantıklı? Teşekkürler.
konu: SVG Formatındaki Resmi Nasıl İşleyebilirim?  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #11
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 12991
Aslında yapmak istediğim şunun aynısı: http://dnomak.com/svg-turkiye-haritasi/ (GitHub bağlantısı da mevcut).
Yani bu şekilde elimde svg haritası var ben bu resmi direk kullanabilir miyim, yoksa ekrana tekrar mı çizdirmem gerekli? Yapacağım tek şey haritamın üzerindeki ülkelere fareyi getirdiğimde ülke adını vermesi.
konu: SVG Formatındaki Resmi Nasıl İşleyebilirim?  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #12
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: SVG Formatındaki Resmi Nasıl İşleyebilirim?
Selamün Aleyküm;
Benim elimde dünya haritası olan bir svg resmi var. Ben bu ülkelerin üzerine fare ile gelip ülkeye tıklayınca o ülkenin adını almak istiyorum. Bunu esasında Qt ile yapacağım ama sadece mantığını öğrenmek istiyorum. Image nesnesini kullanarak direk olarak resmi gösterek bu işlemi yapabilir miyim? Yoksa o svg dosyasının içerisinde bulunan 'path' değerlerini okuyarak tekrardan form üzerine haritayı çizdirerek mi yapabilirim?
Elimdeki svg dosyasında şöyle bir path kısmı var:
[Resim: https://s1.postimg.org/3hwk9ibe5b/img.png]
Bu 'd' özelliğinde görüldüğü üzere haritanın bir ülkesi için koordinat değeri var. Ben bu ve diğer path değerlerindeki koordinatları okuyarak tekrar çizdirerek mi bu işlemi yapabilirim yoksa zaten elimde olan svg resmini direk Image nesnesiyle ekranda göstererek bu işlemi yapabilir miyim? Qt'da şöyle bir şey buldum: http://doc.qt.io/qt-5/qml-qtquick-pathsvg.html
Lakin bunu nasıl işleme sokacağımı bilmiyorum :)
konu: Bir proje geliştirilirken algoritma geliştirme aşaması  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #13
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 12945
Bu deneyimle de çok ilgili, değil mi? Evet, kafamda bir çok yöntem düşündüğüm oluyor ama bunların çoğunu önceki deneyimlere göre eliyorum.
Normalde aklımıza bin bir kıstas getirerek kodladığımızdan her satırın üzerinden geçemem ama bana ikisi de çok garip geldi çünkü std:string'lerle oynuyorlar. Ben olsam giriş string'ini Saat diye bir struct oluşturmak için kullanır ve o nesneyi 24 saat düzeninde yazdırırdım.

Belki de öyle yapmalarının önemli bir nedeni vardır. O zaman koda bir açıklama satırı eklemeleri iyi olurmuş. Ama doğrusu, ikisi de bana rahatsız edici geldi. :)
Aslında bu saat sorusu HackerRank'e ait: https://www.hackerrank.com/challenges/time-conversion
Orada da illaki std::string kullanın denmemiş fakat editörde hazır std::string olduğu için sanırım C++ kısmında herkes de std::string kullanmış. İlk iletimde verdiğim 2 koddan ilki de bana ait :). O kodda da olduğu gibi ben çok basit şekilde düşündüm. Kısaca std::string'i  al, saat, dakika, saniye ve saat biçimi olarak parçala ve gerekli işlemi yap. Neden olduğunu bilmiyorum ama ben sanki hep algoritmanın en kolay ve acemice olan tarafını düşünüyorum :). Diğer kodlamalara baktığımda çok ilginç şeyler görüyorum ve sanki benim yazdığım kod o kişilerinkinin yanında acemice duruyor gibi geliyor. Mesela bana bir dizi karakterle ilgili işlem yap deseler aklıma ilk olarak o karakter dizisini "dizinin 0. elemanını al, 1. elemanını al ..." şeklinde parçalamak geliyor. Ve bilmiyorum ama sanki o dizi sanki parçalanmadan işlem yapılamazmış gibi hissediyorum. Ardından bu, dilin özelliklerini yeterince iyi bilmediğim için mi oluyor bilemiyorum. Aynı şekilde bir asal sayı bulan algoritma yapmaya çalıştığımda aklımdan geçen ilk ve temelde hep aynı olan şey o sayıyı asal çarpanlarına bölerek bulmak geliyor ve tabii ki de bunun için bir for döngüsü gerekli diyorum. Görüldüğü üzere nedense algoritma oluştururken aklıma en acemice yollar geliyor. Ya da bilmiyorum bana mı acemice geliyor.
Bir de siz o örnek için "std::string ile oynuyorlar" diyerek algoritmaları garip bulmuşsunuz. Ardından da "struct oluşturup o nesneyi de 24 saat düzeninde yazdırırım" demişsiniz. Aslında burada merak ettiğim 24 saat düzenine çevirirken nasıl bir algoritma kurulacağı. Acaba siz de mi özünde string'leri parçalayacaksınız? :)
konu: Bir proje geliştirilirken algoritma geliştirme aşaması  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #14
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: Bir proje geliştirilirken algoritma geliştirme aşaması
Selamün Aleyküm;

İş yerlerinde çalışan veya ekiple geliştirilen projelerde çalışan yazılımcı arkadaşlara soruyorum. Bir iş yerinde proje için istenilen algoritma ne kadar sürede hazırlanmalı? Yani projede sizden bir bölümün algoritmasının hazırlanması ve kodlanması istenildiğinde o algoritmayı ne kadar sürede tamamlamanız gerekiyor? Bunun için sizden bir süre isteniyor mu? Algoritmayı geliştirmeniz için ne kadar süre harcıyorsunuz? Tabii ki de bunlar aslında göreceli kavramlar ama merak ettiğim şey basit algoritmalar (mesela girilen 12li AM/PM saat formatını 24lü saat formatına dönüştürme gibi) için bile uzun uzun, belki de saatlerce düşündüğünüz oluyor mu? Ben bir sitedeki bu saat dönüştürme algoritmasını hazırlıyordum ve gerçekten böyle basit bir algoritma için 2 - 2,5 saat düşündüm, nasıl yapayım diye. Aslında çok kolay ama aşırı gereksiz kod olmasın diye kısa yolları da düşündüm. Merak ettiğim iş yerlerinde daha zor algoritmalar istenecektir, bunları ne kadar sürede ve ne kadar efor sarfederek geliştiriyorsunuz? İş yeri bu algoritma için size süre tanıyor mu? Diyelim ki algoritmayı geliştiremedik, sonucu ne olur? İş yeri zarara girer mi? Bir de iyi düşünülmüş algoritmalar benzeri tanımlar yapılıyor, bir algoritmanın beğenilecek ve iyi olacak seviyede olmasına nasıl karar veriliyor?
Mesela şu 2 koddan hangisi neye göre daha iyidir?:

#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;
 
std::string time_conversion(const std::string& time)
{
  // We can parse time as "hh", ":", "mm", ":", "ss", "AM/PM"
  std::string hh, mm, ss, format, format24hours("");
  hh.assign(time, 0, 2);
  mm.assign(time, 3, 2);
  ss.assign(time, 6, 2);
  format.assign(time, 8, 2);
 
  int h = stoi(hh),
      m = stoi(mm),
      s = stoi(ss);
 
  if (format == "AM")
  {
    if (0 <= h && h <= 12)
      format24hours += (h < 12) ? ((h < 10) ? "0" : "") + std::to_string(h)
                                : ((h == 12) ? "0" : "") + std::to_string(h - 12);
    format24hours += ":";
    if (0 <= m && m <= 59)
      format24hours += ((m < 10) ? "0" : "") + std::to_string(m);
    format24hours += ":";
    if (0 <= s && s <= 59)
      format24hours += ((s < 10) ? "0" : "") + std::to_string(s);
  }
  else if (format == "PM")
  {
    if (0 <= h && h <= 12)
      format24hours += std::to_string((h + 12 >= 24) ? (h % 24) : h + 12);
    format24hours += ":";
    if (0 <= m && m <= 59)
      format24hours += ((m < 10) ? "0" : "") + std::to_string(m);
    format24hours += ":";
    if (0 <= s && s <= 59)
      format24hours += ((s < 10) ? "0" : "") + std::to_string(s);
  }
 
  return format24hours;
}
 
int main()
{
  std::string time;
  cin >> time;
  std::string result(time_conversion(time));
  cout << result << endl;
 
  return 0;
}

#include <cmath>
#include <cstdio>
#include <vector>
#include <iostream>
#include <algorithm>
using namespace std;
 
int main() {
    string s;
    string h;
    int hr;
    cin>>s;
    hr = ((s[0]-'0')*10)+(s[1]-'0');
    if(s[8]=='P'&&s[9]=='M'&& hr ==12) cout<<to_string(hr);
    else if(s[8]=='P'&&s[9]=='M') cout<<to_string(hr+12);
    else if(s[8]=='A'&&s[9]=='M'&&hr==12) cout<<"00";
    
    else cout<< s[0]<<s[1];
    
   
    for(int i =2;i<8;i++)
        cout<<s[i];
    cout<<endl;
    return 0;
}
Teşekkürler.
konu: GitHub Varolan Respository (Depo) İçine Başka Proje Atmak  ; forum:: Diğer Konular
İbrahim #15
Üye Eki 2015 tarihinden beri · 166 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: GitHub Varolan Respository (Depo) İçine Başka Proje Atmak
Selamün Aleyküm;

GitHub'da ABC adında bir repository var ve bunun içince A adında bir Android Studio projesi var. Ben aynı şekilde bir B projesi oluşturup yeni bir repository oluşturmadan bu B projesini de ABC deposuna atmak istiyorum, bunu nasıl yapabilirim?

Depo ağacı şöyle olacak:
ABC deposu (repository)
       |
       |__A projesi
       |
       |__B projesi

Teşekkürler.
Özel Karakterler:
Sayfa:  1  2  3 ... 10  11  12  sonraki 
Özel sorgulamalar

Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2018-01-20, 03:19:09 (UTC -08:00)