Sayfa:  1  2  3 ... 7  8  9  sonraki 

Mesajlarını aradığınız kullanıcı: cos00kun (130)

konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #1
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
hiç öyle düşünmemiştim ama çok doğru bu.. buna ek olarak aşağıdaki kodu çalıştırıp edindiğim tecrübe doğrultusunda şunu da söyleyebiliyoruz sanırım;

.attach() işlevini kullanırken aslında gridi genişleyebilen bir hücre alanı gibide düşünebiliriz  zira eklenen her yeni nesne (widget işte adı her ne ise) aslında hücreyi yukarı-aşağı yada sağa-sola olarak bir genişletme yapmaktadır. Bu durumda ilk nesne baz alınmak kaydıyla yukarıda bahsettiğimiz parametreleri değerleri kadar oynatabilmekteyiz..  Örneğimize bakarsak;
import gtk.Main;
import gtk.MainWindow;
import gtk.Grid;
import gtk.Button;
 
class Pencere: MainWindow
{
    Grid kalbur;
    Button düğme1, düğme2, düğme3,düğme4,düğme5,düğme6,düğme7;
 
    this()
    {
        super("Kalbur örneği");
        kalbur = new Grid();
        add(kalbur);
    resize(560,250);
 
        düğme1 = new Button("Düğme1");
        düğme2 = new Button("Düğme2");
        düğme3 = new Button("Düğme3");
        düğme4 = new Button("Düğme4");
        düğme5 = new Button("Düğme5");
        düğme6 = new Button("Düğme6");
        düğme7 = new Button("Düğme6");
 
        kalbur.add(düğme1);
        kalbur.attach(düğme2,1,1,1,1);
        kalbur.attach(düğme3,2,2,1,1);
        kalbur.attach(düğme4,3,3,1,1);
        kalbur.attach(düğme5,4,4,1,1);
        kalbur.attach(düğme6,5,5,1,1);
        kalbur.attach(düğme7,2,6,1,1);
 
        showAll();
    }
}
 
void main(string[] değişkenler)
{
    Main.init(değişkenler);
    auto pencere = new Pencere();
    Main.run();
}
normalde kalbur.attach(düğme7,2,6,1,1); bu satırı düğme1 den sonra direk eklemiş olsaydık düğme birde mevcut gridimiz aslında 1 satır ve 1 sutunluk bir yer işkal edeceğinden dolayı sadece düğme1 den 1 sutun yada 1 satır hareket mümkündü Oysa          kalbur.attach(düğme6,5,5,1,1); ifadesi ile aslında grid 5 satır ve 5 sutunluk genişlemiş olduğundan dolayı düğme1 baz alınmak kaydıyla kalbur.attach(düğme7,2,6,1,1); ifadesindeki 2 ve 6 iparametreleri haliyle iş yapacaktır..
desteğiniz için çok sağolun
E=mc^2
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #2
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13107
Resim harika oldu sağolun.. aslında benim yazdığımla hafiften örtüşüyor gibi  :-)
peki Erdem hocam kalbur.iliştir(düğme2, 4, 3, 1, 1); yaptığımızda neden kalbur.iliştir(düğme2, 1, 1, 1, 1); gibi davranıyor ? Bu mantığa göre sol tarafta 4 sutun üst tarafta 3 satır olarak düğme2 yi eklemesi gerekirken o kadar boşluk oluşmuyor acaba bunun sebebi grid yani kalbur sınıfının nesne olarak üretildiği anda  dafault bir değerinin olmasımıdır ?
teşekkürler..
import gtk.Main;
import gtk.MainWindow;
import gtk.Grid;
import gtk.Button;
 
class Pencere: MainWindow
{
    Grid kalbur;
    Button düğme1, düğme2;
 
    this()
    {
        super("Kalbur örneği");
        kalbur = new Grid();
        add(kalbur);
    resize(560,250);
 
        düğme1 = new Button("Düğme1");
        düğme2 = new Button("Düğme2");
        kalbur.add(düğme1);
        kalbur.attach(düğme2,3,4,1,1);
 
        showAll();
    }
}
 
void main(string[] değişkenler)
{
    Main.init(değişkenler);
    auto pencere = new Pencere();
    Main.run();
}
E=mc^2
konu: C++'da Gizli Veriye Ulaşımı Kesin Olarak Engellemek  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #3
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13109
private: ile yazan bölümlere erişilebildiğini ilk defa duydum ve sayenizde öğrendim :-)
Aslında ben şöyle düşünüyorum;
Programlama dillerine bu özellik eklenirken amaç sanki Private ile erişimsizlik sağlamak yerine, yapılacak hatalardan korumakmış gibi geliyor bana.
E=mc^2
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #4
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13105
Kendimce bir mantık geliştirdim Erdem hocam ama doğrumudur emin değilim şöyle ki;
kalbur.iliştir(düğme5, 1, 2, 1, 1); düğme5 widgetini al ilk widgetin yada sol en üst köşedeki saırdan itibaren 1 sağ git oradan 2 aşağıya in 1 sutunluk genişlikte ve 1 satırlık yükseklikte konumlandır.

Bu mantığa göre sanki herşey oturuyor gibi sadece başlangıç noktası yada referans noktası ilk widgetmidir yoksa sol en üst köşedeki ilk hücremidir onu çözemedim.
E=mc^2
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #5
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13104
Teşekkürler..
3. sorumun örneğini haftasonu yazıp size sorarım tekrardan ancak bu arada yeni şey daha sorma gereği duydum.
sayfanızda yayınlanmış bir örnekte
import gtk.Ana;
import gtk.AnaPencere;
import gtk.Kalbur;
import gtk.Düğme;
 
class Pencere: AnaPencere
{
    Kalbur kalbur;
    Düğme düğme1, düğme2, düğme3, düğme4, düğme5, düğme6;
 
    this()
    {
        super("Kalbur örneği");
        kalbur = new Kalbur();
        ekle(kalbur);
 
        düğme1 = new Düğme("Düğme1");
        düğme2 = new Düğme("Düğme2");
        düğme3 = new Düğme("Düğme3");
        düğme4 = new Düğme("Düğme4");
        düğme5 = new Düğme("Düğme5");
        düğme6 = new Düğme("Düğme6");
 
        kalbur.ekle(düğme1);
        kalbur.iliştir(düğme2, 1, 0, 2, 1);
        kalbur.yanınaİliştir(düğme3, düğme1, ALT, 1, 2);
        kalbur.yanınaİliştir(düğme4, düğme3, SAĞ, 2, 1);
        kalbur.iliştir(düğme5, 1, 2, 1, 1);
        kalbur.yanınaİliştir(düğme6, düğme5, SAĞ, 1, 1);
 
        tümünüGöster();
    }
}
 
void main(string[] değişkenler)
{
    Ana.ilklendir(değişkenler);
    auto pencere = new Pencere();
    Ana.çalıştır();
}
bir kod yazmışsınız. burada 

        kalbur.yanınaİliştir(düğme4, düğme3, SAĞ, 2, 1);
        kalbur.iliştir(düğme5, 1, 2, 1, 1);

şu satırları anlama konusunda güçlük yaşıyorum.. Aslında " kalbur.yanınaİliştir(düğme4, düğme3, SAĞ, 2, 1);" Bunda problem yok gayet net şekilde anlaşılıyor ve benim anladığım düğme4 nesnesini düğme3 nesnesinin SAĞ kısmına koy ve bunu 2 sutun ile 1 satırlık yer işkal edecek durumda konumla demek.  Ancak alttaki satırda " kalbur.iliştir(düğme5, 1, 2, 1, 1);" buradaki düğme5 nesnesinden sonra yazan ilk "1" ve "2" nin anlamını çözemedim ?
E=mc^2
Bu mesaj cos00kun tarafından değiştirildi; zaman: 2017-12-15, 00:55.
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #6
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13099
Bakın bu güzel oldu :-)
Bu satırlarıda açıklayabilirmisiniz Erdem Bey ? w ile nesneyi yaratıyoruz bu konuyları biliyorum ama cast() ve getObject() işlevleri tam olarak ne yapar onu bilmiyorum . ayrıca Sinyal tam olarak nedir   ne iş yapar açıklayabilirseniz sevinirim ..
    Window w = cast(Window)b.getObject("pencere1");
    b.connectSignals(null);
    w.addOnHide( delegate void(Widget aux){ Main.quit(); } );


değerli yardımlar için yine çok çok teşekkür ederim sayenizde bayağı bi yol aldım sayılır ne diyeyim allah razı olsun

Not: Belki görmemişsinizdir diye ufak bir hatırlatma .. Eğer vakit bulurda ilgilenebilirseniz yukarıdaki maillerde 4 adet soru sormuştum. 2 , 3 ve 4. sorularım cevap beklemekte bilginiz ve vaktiniz doğrultusunda beklemekteyim özür dileyerek  ;-)
E=mc^2
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #7
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13096
iki soru daha ekledim müsadenizle :)

3) GtkD dosyalarını incelediğimizde ToggleButton sınıfı Button sınıfından türemiş gözüküyor . Bu durumda "ToogleButton.d" de tanımlı işlevleri kullanabilirken "Button.d" de tanımlanmış işlevleride direkt olarak kullanabilirmiyiz ? Örneğin "Button.d" de tanımlı pressed() veya addOnClicked () işlevlerini "ToggleButton.d" de tanımlanmamaış olmasına rağmen direkt kullanabiliyormuyuz ?  (Dahada açarsam ToggleButton dan yarattığımız basBırakDüğme adlı nesneye,  basBırakDüğme.pressed() veya basBırakDüğme.addOnClicked (....) diyebilirken bu durumda basBırakDüğme.pressed () diye bir kullanım uygunmudur ? )

4) şu aşağıdaki satırı nasıl yorumlayabiliriz ? yani burda addOnToggled işlevinin parametrelerini aşağıdaki satırlardan nasıl anlarız ne olduklarını?. Birde gulong türü ne olaki ?
gulong addOnToggled (void delegate(ToggleButton) dlg, ConnectFlags connectFlags = cast(ConnectFlags)0);
yada;
gulong addOnClicked (void delegate(Button) dlg, ConnectFlags connectFlags = cast(ConnectFlags)0);
E=mc^2
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #8
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13086
İki sorum var  ;-)

1) glade ile yazılan birşeyi D dilinde nasıl kullanacağız ?

2) widget GtkD de tam olarak hangi nesnelerdir yada nedir ? Button sınıfından bir nesne yaratmışsak örneğin bu durumda widget ne oluyor bu durumda GtkD de tam olarak ?
E=mc^2
Bu mesaj cos00kun tarafından değiştirildi; zaman: 2017-12-13, 11:06.
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #9
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13081
teşekkürler.. glade de iyiymiş ancak oradan yapılan nesnelerin d dili ve gtkd ya nasıl aktarıllacağı konusunda en ufak bir bilgim bile yok..

şimdi geçelim diğer bir konuya; Menu , MenuItem ve MenuBar .. bu modüllerde benim anladığım MenuBar a MenuItem ile seçeneklerimizi ekleyebiliyoruz peki burada Menu modülü neyi sağlıyor onu anlayamadım ?

Bir başka soruda şu; şimdi bir buton nesnesi yarattık diyelim.. bunu direk bir ButtonBox vesaire türü bir kutu türüne eklemeden direk oluşturduğumuz pencerenin herhangi bir yerine nasıl koyabiliyoruz ? zira bu oluşturduğumuz butonu herhangi bir box türü nesneye gömmeden pencere türü bir nesneye konumsal olarak ekleyemiyorum pencereyi kaplıyor.. aslında packStart() işlevi Window sınıfının bir işlevi olsa bu olur ancak packStart box sınıfında işlev olarak kullanılabiliyor.. özetle pencereye butonu herhangi bir box içine almadan istediğim boyutta istediğim yere nasıl sabitleyebilirim?

son sorumda packStart() işlevi tam olarak ne yapar ?

teşekkürler..
E=mc^2
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #10
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Konu adı: GtkD Modül özellikleri
Buradan GtkD kütüphanesindeki bazı modüllerin kullanım bilgilerini sormak istiyorum.
Şu anda Button modülü üzerinde çalışmalar yapmaktayım. Button nesnesi yaratma, pencerelere ekleme konularında bayağı yol almama rağmen eğer mümkünse Button işlev ve özellikleri hakkında bilgiler verebilirmisiniz ?

Örneğin Butonu istediğim boyutta, oluşturduğum Pencerenin içinde istediğim konumda nasıl gösterebilirim ?
(Bu Box modülü kullanılıp önce buna ardından Box'u Penceremize dahil edipte yapılabilir belki ama ben her ikisini de yani Box kullanıp ve kullanmayarak Butonları istediğimiz boyutta Pencerenin istediğimiz yerine nasıl sabitlerim onun derdindeyim).

Evet bugünkü konumuz Button idi hele bir bunu atlatalım diğer modüllerde soru olarak gelecek elbette. Bu sayede hem sizin bilgiler tazelenir hemde ben birşeyler öğrenirim  :-)

huzurlu bir gece diliyorum herkese..
E=mc^2
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #11
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13075
erdem:
Bir de şunu deneyebilirsin. TestWindow dizinin içindeyken

$ dub --build-mode=singleFile

Bunu denediğimde yaklaşık bir 5 dakka boyunca generate dizinindeki herşeyi consolede sıralayıp derler gibi yaptı ama daha sonra bir adet warning verdi ve program sonlandı akabinde ben ilgili klasörlere tek tek baktığımda herangi bir değişim göremedim.. hatta ana klasörü tarih sırasına göre sıralatıp tarama yaptığımdada sadece .dub klasöründe obj uzantılı dosyaları gördüm..
Dediğim gibi çokta vaktinizi harcamayayım bu konuyu rafa atıyorum daha sonraki zamanlarda biraz daha uzmanlaştığımda çözümleyip burda yayınlarım windows ortamında neyin nasıl yapılacağı konularını..
E=mc^2
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #12
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13072
acehreli:
Windows'a elimi sürmeyeli 10 seneyi geçmiş. :/
Ali hocam şu işlerim 1 ay sonra daha rahatlamaya başlayacak o zamana kadar eğer bu D dili ve kütüphanelerinden bıkıp usanmazsam emin olun Windows ayağını videoaları ve dökümanlarıyla beraber ben üstleneceğim :-)
D dili kütüphaneleri acemiler ve  windows ortamını kullananlar için çok zorlayıcı ! oysaki ne kadar basit ve sade kullanımı var. IDE si bi dert kütüphanesi bi dert arkadaş çıldırtıyor beni :-)
E=mc^2
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #13
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13071
Sağol Erdem hocam ama olmuyor Windowsta biraz farklı dizinler falan bahsettiğiniz gibi yapınca hallolmadı daha doğrusu ben beceremedim. Eğer bir imkanı olan varsa Windows ortamında yapıp bana söylerse bu işi ancak o zaman çözebileceğim sanırım.. O zamana kadar bu örneği rafa kaldırıyorum çünkü çok vaktimi aldı.. Zaten nasılsa mevcut d uzantılı dosyalardan neyin ne olduğunu kendi örnek programımda deneyerekte bulabiliyorum.. Herşey için teşekkürler.. kolaylıklar dilerim
E=mc^2
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #14
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13069
Ya bende bi gariplik var yada çok basit bir yerde bir hata yapıyorum çünkü derleme yine olmadı..
yaptığım iş verilen siteden zıplı şekilde dosyayı indirip bunu çıkartmak ardından gerek "dub Build.d" ile derlensin gerek derlemeden olsun bu zıplı dosyadan çıkarttığım klasörden ki bu bende şu şekilde; "C:\....\.....\Desktop\GtkD-master\demos\gtkD\TestWindow"
consoleyi açmak ve bundan sonra dediğiniz tüm işlemleri yapmak!! Ama sonuç aynı yani bir dolu Symbol Undefined hataları!!..

Acaba bu indirdiğim dosyayı GtkD nin kurulu olduğu yeremi atmalıyım ? yoksa ../../../generated/gtkd  ile yazılan yerleri bendeki gibi source codelerin olduğu dosya yolunu C:\....\.....\Desktop\GtkD-master\demos\gtkD\TestWindow  gibimi düzeltmeliyim ? bilemedim..

Aslında çok şeymi istiyorum bilmiyorum ama Ali hocam Erdem bey'in paylaştığı şu örneği bile windows ortamında sorunsuzca nasıl kurup çalıştırabiliriz ile ilgili ufacık bir video bile paylaşsanız Youtubede falan inanın Dub ve böyle kütüphanelerin kullanılması ve kurulması hakkında çok kesin çözüm olacaktır diye düşünmekteyim .. (Erdem hocam öncelikle sizden isteyecektim bu kadar emeğinize karşılık ancak sizde Windows olmadığını bildiğimden Ali hocam dan rica ettim)
Hayırlı günler dilerim.
E=mc^2
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
cos00kun #15
Üye Kas 2014 tarihinden beri · 130 mesaj
Grup üyelikleri: Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13066
Biraz daha ileri gidip normal dmd ile yani consoleden dmd TestWindow.d -L+gtkd.lib ile derlediğimde aldığım hata mesajını da yazayım ;

C:\Users\Coskun\Desktop\GtkD-master\demos\gtkD\TestWindow>dmd TestWindow.d -L+gtkd.lib
OPTLINK (R) for Win32  Release 8.00.17
Copyright (C) Digital Mars 1989-2013  All rights reserved.
http://www.digitalmars.com/ctg/optlink.html
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D10TestScales10TestScales6__ctorMFZC10TestScales10TestScales
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D11TestEntries11TestEntries7__ClassZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D10TestScales10TestScales7__ClassZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TestStock9TestStock6__ctorMFZC9TestStock9TestStock
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D12TestTreeView12TestTreeView6__ctorMFZC12TestTreeView12TestTreeView
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D11TestEntries11TestEntries6__ctorMFZC11TestEntries11TestEntries
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TestStock9TestStock7__ClassZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D12TestTreeView12TestTreeView7__ClassZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TTextView9TTextView7__ClassZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TTextView9TTextView6__ctorMFZC9TTextView9TTextView
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D15TestAspectFrame12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TestStock12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TestImage12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D8TestText12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D8TestIdle12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D15TestDrawingArea12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D10TestThemes12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D11TestEntries12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D12TestTreeView12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D9TTextView12__ModuleInfoZ
TestWindow.obj(TestWindow)
 Error 42: Symbol Undefined _D10TestScales12__ModuleInfoZ
Error: linker exited with status 21
E=mc^2
Özel Karakterler:
Sayfa:  1  2  3 ... 7  8  9  sonraki 
Özel sorgulamalar

Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-12-16, 10:49:28 (UTC -08:00)