Sayfa:  1  2  3 ... 65  66  67  sonraki 

Mesajlarını aradığınız kullanıcı: erdem (1005)

konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #1
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Çünkü anladığım kadarıyla düğme2'yi göreceli olarak düğme1'in bir tarafına yerleştiriyoruz. Yani sağına altına ya da köşesine.
        //kalbur.attach(düğme2,1,0,2,1);
        //kalbur.attach(düğme2,0,1,2,1);
        kalbur.attach(düğme2,1,1,2,1);
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #2
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13106
[Resim: http://programlama.tk/resim/resim/gtksoru.png]

Sanırım resim üzerinde daha anlaşılır. düğme2'den sonra gelen parametre sol tarafta kaç sütün olduğunu gösteriyor. Bir sonraki üstte ne kadar satır olduğunu gösteriyor.

Daha sonraki parametre genişliğe gelirsek bu da düğmenin kaç sütün kaplayacağını, yükseklik ise kaç satır kaplayacağını belirtiyor.

Aynı durumu 5. düğme için de düşünebilirsin.
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #3
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13100
cos00kun:
bu konuyları biliyorum ama cast() ve getObject() işlevleri tam olarak ne yapar onu bilmiyorum . ayrıca Sinyal tam olarak nedir   ne iş yapar açıklayabilirseniz sevinirim ..
    Window w = cast(Window)b.getObject("pencere1");
    b.connectSignals(null);
    w.addOnHide( delegate void(Widget aux){ Main.quit(); } );

cast() tür dönüşümü yapıyor. getObject kullanarak ise kimliği pencere1 olan ve Glade ile oluşturduğumuz GtkWindow nesnesine erişim sağlıyoruz.

Sinyal bir olay olduğunda bildirim almak ve nesnenin davranışını kullanıcı ihtiyaçlarına göre özelleştirmek için kullanılan bir yöntemdir. Her sinyal (işaret) "sınıf_ismi::sinyal_ismi" şeklinde benzersiz olarak tanımlanabilir. Burada sınıf ismi örneğin GtkButton ve işaret ismi 'tıklandı' şeklinde olabilir.

cos00kun:
2 , 3 ve 4. sorularım cevap beklemekte bilginiz ve vaktiniz doğrultusunda beklemekteyim özür dileyerek  ;-)

2. soruyu tam anlamadım. 3. soru'yu da bir örnek üzerinde izah edebilirmisin.
konu: Flask ile günlük  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #4
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13083
[Resim: http://www.programlama.tk/resim/resim/avatar/1ecb9d17b18219ca413db96737317b84bfbf1250651b08ccf12a64e2749b15b8501f5e3942730206ba267f3b78513d53655959516f803f2bced1731b31d2366.png]

[Resim: http://www.programlama.tk/resim/resim/avatar/29fc525400dee169eefe920e037d40f5f5e3f955cdbd4f453e9fa35c36c52fd6b87c8565f9ecbf875fc8f38469c9bf61e320d47e2cb263610937743f2e3ff5cf.png]

[Resim: http://www.programlama.tk/resim/resim/avatar/5288dd96296357ad1d7a06bee24c09ce07a4f1455fd2cc048ceab11ddeeeffeeb18060eb683f46022c3111d8b4f3cb6792363851df4b49b0b0e27c68d0d815fc.png]

[Resim: http://www.programlama.tk/resim/resim/avatar/443bdb7c7be5b002199979896892c8fdef785267f0dee011532394cf004bb03edab16987c86b5d2c5ebba9e9cef8995425c586cd566cac410c8201df4f192201.png]

[Resim: http://www.programlama.tk/resim/resim/avatar/ca5f110aa586df0cb23057de2691be6c420ecafd283d1a7154350ec0839b7dffb2513b39a7cb669c26f23abea6dbe3d4e6151ce4afd0780aaca73efc2d535383.png]

Kullanıcı sayfaları için desenleri hazırlayan koda başladım.

Oldukça değişik desenler ortaya çıktı  :-)

Oluşturulanların bir kısmını buradan bulabilirsiniz :

http://www.programlama.tk/resim/resim/avatar/
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #5
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13097
cos00kun:
4) şu aşağıdaki satırı nasıl yorumlayabiliriz ? yani burda addOnToggled işlevinin parametrelerini aşağıdaki satırlardan nasıl anlarız ne olduklarını?. Birde gulong türü ne olaki ?
gulong addOnToggled (void delegate(ToggleButton) dlg, ConnectFlags connectFlags = cast(ConnectFlags)0);
yada;
gulong addOnClicked (void delegate(Button) dlg, ConnectFlags connectFlags = cast(ConnectFlags)0);

gulong türü sanırım rakamsal bir değer döndürüyor olabilir.
        button1 = new Button("Merhaba");
        button1.addOnClicked(&firstButtonClicked);
 
        void firstButtonClicked(Button button1)
        {
            writeln("Merhaba");
        }
Bu da delegate'in parametre olarak bir düğme aldığını söylüyor. İkinci parametre sanırım zaten varsayılan bir değer almış.
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #6
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13098
Bu örnekte bir kutu ve içine düğme ekledim.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- Generated with glade 3.18.3 -->
<interface>
  <requires lib="gtk+" version="3.12"/>
  <object class="GtkWindow" id="pencere1">
    <property name="can_focus">False</property>
    <child>
      <object class="GtkBox" id="kutu1">
        <property name="visible">True</property>
        <property name="can_focus">False</property>
        <property name="orientation">vertical</property>
        <child>
          <placeholder/>
        </child>
        <child>
          <placeholder/>
        </child>
        <child>
          <object class="GtkButton" id="dugme1">
            <property name="label" translatable="yes">button</property>
            <property name="visible">True</property>
            <property name="can_focus">True</property>
            <property name="receives_default">True</property>
            <signal name="clicked" handler="dugme1Tiklandi" swapped="no"/>
          </object>
          <packing>
            <property name="expand">False</property>
            <property name="fill">True</property>
            <property name="position">2</property>
          </packing>
        </child>
      </object>
    </child>
  </object>
</interface>
Eğer sinyalleri kullanmak istersek basitçe bileşenin (burada düğme) sinyaller kısmına geliyoruz.  Örneğin burada düğmenin clicked olayına geldim ve işleyici bölümüne dugme1Tiklandi dedim.

Daha sonra bu sinyalleri kodumuzda kullanabilmek için connectSignals kısmını yazıyoruz.
import gtk.Builder;
import gtk.Main;
import gtk.Widget;
import gtk.Window;
import std.stdio;
 
extern(C) void dugme1Tiklandi()
{
    writeln("Buraya geldik");
    Main.quit();
}
 
int main (string[] args)
{
    Main.init(args);
    Builder b = new Builder();
    b.addFromFile("merhaba.glade");
    Window w = cast(Window)b.getObject("pencere1");
    b.connectSignals(null);
    w.addOnHide( delegate void(Widget aux){ Main.quit(); } );
    w.showAll();
    Main.run();
    return 0;
}
ve extern(C) ile düğmenin tıklanma olayını yazıyoruz.
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #7
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13096
cos00kun:
1) glade ile yazılan birşeyi D dilinde nasıl kullanacağız ?

Örneğin glade programını kurdum. Sonra bir tane GtkWindow ve GtkLabel ekledim. İçeriği şunun gibi oldu:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!-- Generated with glade 3.18.3 -->
<interface>
  <requires lib="gtk+" version="3.12"/>
  <object class="GtkWindow" id="pencere1">
    <property name="can_focus">False</property>
    <child>
      <object class="GtkLabel" id="etiket1">
        <property name="visible">True</property>
        <property name="can_focus">False</property>
        <property name="label" translatable="yes">Merhaba Dünya</property>
      </object>
    </child>
  </object>
</interface>
Sonra buna D içinden erişmek için bu kodu kullandım.
import gtk.Builder;
import gtk.Main;
import gtk.Widget;
import gtk.Window;
import std.stdio;
 
int main (string[] args)
{
    Main.init(args);
    Builder b = new Builder();
    b.addFromFile("merhaba.glade");
    Window w = cast(Window)b.getObject("pencere1");
    w.addOnHide( delegate void(Widget aux){ Main.quit(); } );
    w.showAll();
    Main.run();
    return 0;
}
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #8
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13084
cos00kun:
Menu , MenuItem ve MenuBar .. bu modüllerde benim anladığım MenuBar a MenuItem ile seçeneklerimizi ekleyebiliyoruz peki burada Menu modülü neyi sağlıyor onu anlayamadım ?

Menü sınıfı anladığım kadarıyla menüyü oluşturuyor.

cos00kun:
Bir başka soruda şu; şimdi bir buton nesnesi yarattık diyelim.. bunu direk bir ButtonBox vesaire türü bir kutu türüne eklemeden direk oluşturduğumuz pencerenin herhangi bir yerine nasıl koyabiliyoruz ?

Bunun bir yolu var mı bilmiyorum. Bildiğim kadarıyla bir yerleşim bileşeninin içine koyarak hizalama yapıyoruz.

Qt kütüphanesi de başka bir hizalama yöntemi kullanıyor. Hatta bir iş mülakatı için örnek proje yaparken bu hizalamayı yapayım diye oldukça uğraşmıştım.

cos00kun:
son sorumda packStart() işlevi tam olarak ne yapar ?

Ben bunu at sepete diye çevirmiştim. Görsel bir bileşeni bir yerleşim bileşeninin içine koymak için kullanıyoruz.  Örneğin bir düğmeyi bir kutuya koyarken kullanabiliriz.
konu: Flask ile günlük  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #9
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13082
İbrahim:
Niçin PostgreSQL gibi bir ilişkisel veritabanı değil de NoSQL olan MongoDB kullanmayı tercih ettiniz?

Uygulamaya ilk başlarken vibed ile başlamıştım. vibe.d ise tümleşik MongoDB desteği veriyor. Ama sonradan uzaktaki sunucuya bağlantıdaki bir eksiklik yüzünden flask'a geçtim.

PostreSQL'i bilmiyorum.

İbrahim:
Web service için Python - Flask kullanmak istiyorum (belki Django da olabilir) lakin veritabanı olarak ilişkisel veritabanı mı yoksa nosql veritabanı mı kullanmalıyım?

MongoDB'nin benim en beğendiğim tarafı tamamen Türkçe tablo/belge isimleri kullanabiliyorsunuz. Bunun dışında öğrenmesi kolay diye düşünüyorum. Kayıt şekli olarak JSON'un ikili şekli BSON kullanıyor. SQL komutlarının da karşılıklarını bulabiliyorsunuz.

Ben sıfırdan bu uygulamaya başlamış olsam herhalde Redis düşünebilirdim.

Yani bu siteyi açtığımda 550 saat sonra sitenin kapanacağı anlamına mı geliyor?

Her ay için bu kadar saat veriyorlar. Eğer siteniz çok trafik alırsa ya da uptime robot gibi bir ping hizmeti kullanırsanız bu bir ay dolmadan saatlerinizin tükeneceği anlamına geliyor. Eğer çok trafik almıyorsa yarım saat sonra uygulama uykuya geçiyor. Diyelim ki 1 saat sonra bir ziyaretçi geldiğinde uygulama baştan başladığı için uygulama ilk seferinde yavaş açılıyor.
konu: GtkD Modül özellikleri  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #10
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13080
Sanırım tek başına düğme hizalaması için genişlet ve hizala özellikleri kullanılıyormuş. Örneğin bu düğmeyi sol altta hizalıyor anladığım kadarıyla.
        Button btn = new Button();
        btn.setSizeRequest(25,25);
        btn.setLabel("Exit");
        btn.setVexpand(true);
        btn.setHexpand(true);
        btn.setHalign(Align.END);
        btn.setValign(Align.END);
Ama bunun yerine tasarımı kağıt üzerinde oluşturup daha sonra yerleşim bileşenleri kullanarak pratiğe geçirmek daha mantıklı gözüküyor.

Bir de tasarım için glade de kullanabilirsin.
konu: Flask ile günlük  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #11
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13078
İbrahim:
Selamün Aleyküm @erdem.

Ve Aleyküm Selam İbrahim kardeş.

İbrahim:
Bu heroku'da bedava sürümü mü kullanıyorsunuz?

 Evet.

İbrahim:
Site yapımında Python - Flask kullanmışsınız, peki veritabanı olarak ne kullanıyorsunuz?

Veritabanı olarak MongoDB kullanıyorum.

Belki flask'ın yanında veritabanı olarak redis de düşünülebilir.

Burada bir ders hazırlamışlar.

İbrahim:
Bedava sürüm ne kadar alan veriyor?

Bir alan kısıtlaması olup olmadığını bilmiyorum ama bazı kısıtlamalar var.

Ücretsiz hesaplara 550 saat erişim hakkı veriyorlar. Kredi kartı bilgileri verildiği zaman buna 450 saat ekleme yapılabiliyor ve kendi özel alan adınızı kullanmanıza izin veriyor anladığım kadarıyla. Ben kredi kartı kullanmıyorum.

Uygulamayı kullanmadığınız zaman 30 dakika trafik almazsa uykuya geçiyor. Bunu örneğin bazı siteleri kullanarak aşabilirsiniz ama bu durumda 550/24 gün sonra ücretsiz saatleriniz tükeniyor ve uygulamaya erişilemiyor.

Ayrıca bazı veritabanlarından kendi sistemlerini kullanmanız durumunda bir ücret talep ediyor. Örneğin PostreSQL sanırım ücretsiz. Ama MySQL ya da MongoDB gibi bir veritabanı kullandığınız zaman heroku'nun kendi sistemini kullanırsanız bir ücret talep ediyor. Ya da benim yaptığım gibi uzaktaki ücretsiz bir veritabanı sistemi kullanabilirsiniz.


İbrahim:
tasarımı HTML sayfalarına mı yapmamız mantıklı, yoksa py uzantılı dosyalara Python ile yapmak mı daha mantıklı? Teşekkürler.

Tasarımı jinja2 desenlerini kullanarak yapabilirsiniz. Kodlama ise flask/python tarafında oluyor.
konu: Flask ile günlük  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #12
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13031
Oylama sistemini ve daha önce bahsettiğim bir süre (örneğin 5 dakika) oyları değiştirme bölümünü Allah'ın izniyle hallettim.

Test etmek isteyenler geri bildirim gönderebilirler.
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #13
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13074
Bir de şunu deneyebilirsin. TestWindow dizinin içindeyken

$ dub --build-mode=singleFile
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #14
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13070
cos00kun:
Acaba bu indirdiğim dosyayı GtkD nin kurulu olduğu yeremi atmalıyım ? yoksa ../../../generated/gtkd  ile yazılan yerleri bendeki gibi source codelerin olduğu dosya yolunu C:\....\.....\Desktop\GtkD-master\demos\gtkD\TestWindow  gibimi düzeltmeliyim ? bilemedim..

Hayır kaynak -I seçeneği gtkd'nin kaynak dosyayı neredeyse orayı göstermeli. Örneğin:

https://github.com/gtkd-developers/GtkD/tree/master/genera…

Diyelim ki benim bilgisayarımda bu kaynak dosyalar

C:\gtkd-developers\GtkD\tree\master\generated\gtkd

dizininde ise -IC:\gtkd-developers\GtkD\tree\master\generated\gtkd şeklinde kullanmak gerekecek. Diğer seçenekler için de benzer şekilde.

Örneğin benim ortamımda TestWindow dizinini konsoldan açtım. -I../../../generated/gtkd seçeneği bu dizinin 3 üstünü gösteriyor. Ya da benzer şekilde bu dizine gelip -I..\..\..\generated\gtkd windows için de ters kesme işaretleri ile deneyebilirsin.

Kaynak dosyayı da bu adresten indirebilirsin:

https://github.com/gtkd-developers/GtkD
konu: GtkD ile ilgili bir soru  ; forum:: Diğer Konular
erdem (Moderatör) #15
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 1005 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 13067
Sanırım o dizindeki tüm kaynak dosyalarından tek bir çalıştırılabilir dosya oluşturuyor.

Ben şu şekilde de derleyebildim:


dmd -O TEditableCells.d TestAspectFrame.d TestDrawingArea.d TestEntries.d TestIdle.d TestImage.d TestScales.d TestStock.d TestText.d TestThemes.d TestTreeView1.d TestTreeView.d TestWindow.d TTextView.d -I../../../generated/gtkd -L-L../../../../GtkD-3.6.6 -L-l:libgtkd-3.a -ofTest


Burada -I kaynak dosyaların olduğu dizini -L-L kütüphane dosyalarının olduğu dizini belirtiyor. -L-l ile ise hangi kütüphaneyi kullanmak istediğimizi belirtiyoruz.
Bu mesaj acehreli tarafından değiştirildi; zaman: 2017-12-06, 14:54.
Özel Karakterler:
Sayfa:  1  2  3 ... 65  66  67  sonraki 
Özel sorgulamalar

Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-12-16, 10:54:19 (UTC -08:00)