Forum: Projeler pisti RSS
Pişti için görsel arabirim (devam edilmiyor)
Sayfa:  önceki  1  2 
erdem (Moderatör) #16
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 953 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Yanıtlanan mesaj ID 4043
acehreli:
Ayrıca profesyoneller kendi aralarında takılsınlar. Biz D ile SDL öğrenmek istiyoruz! :)

Evet haklısınız :) Ben de asıl amacımız burada öğrendiğimiz D bilgisini pratiğe geçirmek mealinde bir şeyler yazacaktım.

Ben de ilk bilgisayarda sorunsuz github'u kullandım. Ama ikinci bilgisayarda ssh anahtarını alacağım diye göbeğim çatladı  :huh:

PTY allocation request failed on channel 0

diye bir yazı çıkıyor gerisi yok. Artık Natty'nin hatası mı bilmiyorum. Meğerse alıyormuş ama ancak ssh'ı debug seçeneği ile çalıştırınca görebildim.
acehreli (Moderatör) #17
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4508 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Çok güzel! :) Ama ben azıcık uğraşmak zorunda kaldım:

1) Projeyi github'dan indirmek için şu komutu kullanmak zorunda kaldım:

git clone https://github.com/erdemoncel/oyun.git

Proje açıklamalarındaki 'git remote add origin ...' olmadı...

2) Bu proje için 64 bitlik dmd'yi kullanmam gerekti (normal: ne de olsa 64 bitlik ortamdayım). Yoksa ld, SDL kütüphanesini bulamadığından şikayet ediyordu.

Ali
erdem (Moderatör) #18
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 953 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
acehreli:
Proje açıklamalarındaki 'git remote add origin ...' olmadı...

Evet sabah bende de olmadı :) Ben hatta bu mesajı okumadan okubeni dosyasını değiştirmiştim.

acehreli:
2) Bu proje için 64 bitlik dmd'yi kullanmam gerekti (normal: ne de olsa 64 bitlik ortamdayım). Yoksa ld, SDL kütüphanesini bulamadığından şikayet ediyordu.

Hımm. En kısa zamanda 64 bit kurup gerekli açıklamaları ekliyorum.

Daha da önemlisi sınıfların tasarımı, oyunun genel tasarımı ile ilgili önerileriniz, fikirleriniz varsa paylaşırsanız sevinirim. Gerekirse sınıf tasarımını sil baştan yapabiliriz! :)

Ya da belki böyle vakit bulduğunuzda ufak birim testleri yazmak istermisiniz acaba :)
acehreli (Moderatör) #19
Kullanıcı başlığı: Ali Çehreli
Üye Haz 2009 tarihinden beri · 4508 mesaj
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
erdem:
Daha da önemlisi sınıfların tasarımı, oyunun genel tasarımı ile ilgili

Gördüklerimi söylerim.

ufak birim testleri yazmak istermisiniz acaba :)

İsterim ama birim testlerinin asıl programcı tarafından yazılması daha etkili oluyor. TDD'yi (test driven development) hatırlatayım:

  • önce test yazılır

  • işlev önce kabuk halinde ve ancak derlenecek kadar yazılır

  • birim testleri işletilir ve işlevin testi geçemediği görülür (böylece testlerin işlevselliği denetlediği kanıtlanmıştır)

  • işlev, testleri geçmek için geliştirilir

Ne yazık ki dış dünyayla ilgilenen işlevlerin birim testleri daha güç yazılır.

Ama doğrusu, çoğu kimse yukarıdaki adımlara tam anlamıyla uymuyor. O da olur... Eninde sonunda testi yazılacaksa işlevin önceden gerçekleştirilmesinde de sakınca yoktur tabii ama çoğu durumda da sonraya bırakılan birim testi hiç yazılmaz. :)

Neyse... Hatırladım diye yazdım. :)

Ali
erdem (Moderatör) #20
Üye Tem 2009 tarihinden beri · 953 mesaj · Konum: Eskişehir
Grup üyelikleri: Genel Moderatörler, Üyeler
Profili göster · Bu konuya bağlantı
Teşekkürler! Sizi ekledim bile :)
Doğrulama Kodu: VeriCode Lütfen resimde gördüğünüz doğrulama kodunu girin:
İfadeler: :-) ;-) :-D :-p :blush: :cool: :rolleyes: :huh: :-/ <_< :-( :'( :#: :scared: 8-( :nuts: :-O
Özel Karakterler:
Sayfa:  önceki  1  2 
Forum: Projeler pisti RSS
Bağlı değilsiniz. · Şifremi unuttum · ÜYELİK
This board is powered by the Unclassified NewsBoard software, 20100516-dev, © 2003-10 by Yves Goergen
Şu an: 2017-10-18, 02:24:36 (UTC -07:00)