D.ershane Çözümleri Ddili.org

Bit İşlemleri

  1. IPv4 adreslerinin her zaman 4 parçadan oluştuğu bilindiğinden bu kadar kısa bir işlevde sihirli sabitler kullanılabilir. Bunun nedeni, aksi taktirde aralara nokta karakterlerinin yerleştirilmesinin ek bir karmaşıklık getireceğidir.
    string noktalıOlarak(uint ipAdresi) {
        return format("%s.%s.%s.%s",
                      (ipAdresi >> 24) & 0xff,
                      (ipAdresi >> 16) & 0xff,
                      (ipAdresi >>  8) & 0xff,
                      (ipAdresi >>  0) & 0xff);
    }
    

    Kullanılan tür işaretsiz bir tür olduğu için soldan her zaman için 0 değerli bitler geleceğini hatırlarsak, 24 bit kaydırıldığında ayrıca maskelemeye gerek yoktur. Ek olarak, sıfır kere kaydırmanın da hiçbir etkisi olmadığından o işlevi biraz daha kısa olarak yazabiliriz:

    string noktalıOlarak(uint ipAdresi) {
        return format("%s.%s.%s.%s",
                       ipAdresi >> 24,
                      (ipAdresi >> 16) & 0xff,
                      (ipAdresi >>  8) & 0xff,
                       ipAdresi        & 0xff);
    }
    

    Buna rağmen daha okunaklı olduğu için birinci işlev yeğlenebilir çünkü etkisiz olan işlemler bazı durumlarda zaten derleyici tarafından elenebilir.

  2. Her bayt IPv4 adresinde bulunduğu yere kaydırılabilir ve bu değerler "veya"lanabilir:
    uint ipAdresi(ubyte bayt3,    // en yüksek değerli bayt
                  ubyte bayt2,
                  ubyte bayt1,
                  ubyte bayt0) {  // en düşük değerli bayt
        return
            (bayt3 << 24) |
            (bayt2 << 16) |
            (bayt1 <<  8) |
            (bayt0 <<  0);
    }
    
  3. Aşağıdaki yöntem bütün bitlerin 1 olduğu değerle başlıyor. Önce bitleri sağa kaydırarak üst bitlerin 0 olmalarını, daha sonra da sola kaydırarak alt bitlerin 0 olmalarını sağlıyor:
    uint maskeYap(int düşükBit, int uzunluk) {
        uint maske = uint.max;
        maske >>= (uint.sizeof * 8) - uzunluk;
        maske <<= düşükBit;
        return maske;
    }
    

    uint.max, bütün bitlerin 1 olduğu değerdir. Onun yerine 0 değerinin tümleyeni de kullanılabilir:

        uint maske = ~0;
        // ...